Kenijski rząd w 2022 r. chce wydać 32 mld dolarów na modernizację linii kolejowych w kraju. Inwestycja ma zwiększyć możliwości transportu towarów i komunikacji międzymiastowej.
Kenia przedstawiła już budżet inwestycyjny na lata 2021-2022. Zgodnie z dokumentacją, Skarb Państwa przeznaczy 27,2 mld dolarów na modernizację trasy Nairobi-Naivasha. Pozostała część środków wesprze odbudowę innych, upadających linii.
Na budowę połączenia między miastem Longonot a terminalem kontenerowym Naivasha Inland Container Depot (ICD) oraz budowę linii między Longonot i Malaba przeznaczono łącznie 2 mld szylingów kenijskich.
Na odbudowę linii Nakuru-Kisumu MGR przeznaczono 700 mln szylingów.
Inwestycje te pozwolą usprawnić transport towarów koleją w kraju i przewóz pasażerów między Nairobi a zachodnią granicą Kenii. Aktualnie transport koleją kończy się w Naivasha ICD – tam towary ładowane są na ciężarówki.
Modernizacja pozwoli też rozwinąć kolej podmiejską w Nairobi, stworzyć nowe stacje i połączenia pasażerskie dla osób dojeżdżających do pracy.
Do remontu linii kolejowych zadysponowani zostaną członkowie Kenijskich Sił Obronnych i Narodowej Służby Młodzieży.
Koleje Kenijskie wcześniej zmodernizowały odcinek linii kolejowej Nairobi – Nanyuki. Koszt inwestycji to 1,2 mld funtów.
Jak informuje tamtejszy rząd, zmodernizowanych zostanie także 31 lokomotyw, które kursować będą na odcinku Longonot-Malaba Meter Gauge oraz na linii Nakuru-Kisumu MGR.