Prędkości techniczne pociągów pasażerskich wahają się w granicach 80 – 100 km/h z licznymi punktowymi ograniczeniami prędkości. Jakość obsługi ruchu pasażerskiego i towarowego przez zarządcę linii jest ograniczona i nie pozwala na oferowanie usług najwyższej jakości.
– Modernizacja odcinka Ełk-Giżycko pozwoli na podróż pociągiem z dwukrotnie większą niż dzisiaj prędkością – z 80 km/h do 160 km/h. Mieszkańcy regionu uzyskają lepszy dostęp do kolei. Na inwestycji skorzystają w okresie letnim również turyści. Szybsze i wygodniejsze podróże zachęcą do wypoczynku nad mazurskimi jeziorami – powiedział wiceminister funduszy i polityki regionalnej Waldemar Buda.
Lepsze połączenia
Inwestycja zwiększy przepustowość linii kolejowej, skróci czas podróży pasażerów i towarów, co poprawi jakość usług kolejowych. Zmniejszą się koszty eksploatacji.
Elektryfikacja nie tylko usprawni połączenia, ale i także ograniczy szkodliwe oddziaływanie transportu na środowisko w Krainie Wielkich Jezior Mazurskich.
Przebudowa urządzeń zabezpieczających na przejazdach kolejowo-drogowych przyczyni się poprawy bezpieczeństwa kolejowego.
– Umowa na prace na linii kolejowej nr 38 to kolejny element wielkiej modernizacji polskiej kolei. Wierzę, że elektryfikacja linii wpłynie korzystnie na środowisko przyrodnicze Mazur, a trasa z Ełku do Korsz przyciągnie wielu turystów. Przy wsparciu środków europejskich sukcesywnie zmieniamy polską kolej. Czynimy ją także bardziej konkurencyjną i dostępną dla pasażerów – dodał Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.