To właśnie częstotliwość kursowania oraz gęstość sieci połączeń, obok atrakcyjnych cen należą do najczęściej wymienianych obszarów, w których Polacy oczekują poprawy funkcjonowania kolei regionalnych. Istotnym obszarem jest również rozwój jej dostępności we wsiach i w mniejszych miastach. Mieszkańcy Polski są nastawieni do rozwoju kolei regionalnych bardzo pozytywnie. Pociągi kursujące w regionach oceniane są jako atrakcyjny i ekologiczny środek transportu.
Powiązane artykuły
PKP Intercity odebrało nowe wagony
Nowe wagony i unowocześnione lokomotywy to nie tylko wyższy komfort podróżowania, ale także większe bezpieczeństwo oraz niezawodność. Dążymy do tego, aby coraz większą część naszego taboru stanowiły nowe i zmodernizowane pojazdy. W 2030 nasza flota już w całości będzie składać się takich pojazdów – zapowiada Adam Laskowski, Członek Zarządu PKP Intercity. Wartość kontraktu napraw P5 […]
Kto dostarczy PKP Intercity pociągi piętrowe? “Zainteresowane trzy podmioty”
Stadler, Alstom Polska oraz konsorcjum z liderem Siemens Mobility są zainteresowani kontraktem na piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne dla PKP Intercity. Spółki złożyły wnioski o dopuszczenie do udziału w postepowaniu. Postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego na zakup 42 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń krajowych spółka PKP Intercity ogłosiła w październiku. Zamówienie przewiduje prawo opcji […]
Tramwaj Tampere Ratikka wyjedzie na fińskie tory
Na przełomie czerwca i lipca na skandynawskie tory wyjedzie tramwaj Tampere Ratikka. Pierwszy pojazd przyjechał do Tampere 23 maja. Został on produkowany w Kajaani, w fabryce Šanoda Transtech Oy w Otanmäki. Testowany będzie do końca lipca. Tampereen Ratikka to tramwaj przystosowany dla osób niepełnosprawnych, wyposażony w klimatyzację i zaprojektowany tak, by sprostać wymaganiom Północy. Pojazd ma […]






