To właśnie częstotliwość kursowania oraz gęstość sieci połączeń, obok atrakcyjnych cen należą do najczęściej wymienianych obszarów, w których Polacy oczekują poprawy funkcjonowania kolei regionalnych. Istotnym obszarem jest również rozwój jej dostępności we wsiach i w mniejszych miastach. Mieszkańcy Polski są nastawieni do rozwoju kolei regionalnych bardzo pozytywnie. Pociągi kursujące w regionach oceniane są jako atrakcyjny i ekologiczny środek transportu.
Powiązane artykuły
Mieszkańcy Opola zrealizowali prospołeczną akcję #NaszBezpiecznyPrzejazd2020
Opolska młodzież i seniorzy zainicjowali i zrealizowali prospołeczny projekt #NaszBezpiecznyPrzejazd2020. Akcja miała na celu uwrażliwić kierowców, rowerzystów i pieszych, by pokonując przejazdy kolejowo-drogowe zachowali szczególną ostrożność. W 2019 r. zarejestrowano 205 wypadków na przejazdach i przejściach kolejowo-drogowych (o 10 mniej niż w 2018 r.). W ubiegłym roku doszło też do 195 sytuacji, w których pojazd […]
Miały ze sobą transparent Strajku Kobiet. Zostały wyproszone z pociągu
Dwie młode kobiety, uczestniczące w Strajku Kobiet organizowanym na kampusie Uniwersytetu Gdańskiego postanowiły wrócić do domu pociągiem. Z pokładu jednak zostały wyproszone, ponieważ miały ze sobą transparent. Kierowniczka pociągu tłumaczyła, że miała „odgórny zakaz – żadnych transparentów”. O sprawie informują dziennikarze gdańskiego oddziału „Gazety Wyborczej”. Do zdarzenia doszło w środę (28.10) wieczorem na dworcu w […]
Słowenia przesunie termin oddania drugiego toru na linii Divaca – Koper?
Czy słoweński rząd przesunie termin zakończenia budowy drugiego toru linii kolejowej Divaca – Koper o trzy lata? Początkowo wykonawca miał oddać inwestycję w 2025 r. Słoweński rząd rozważa przedłużenie terminu budowy drugiego toru linii Divaca – Koper do 2028 roku. Możliwe jest także przejęcie przez 2TDK, państwową spółkę projektową, zarządzaniem inwestycją. Spółka planuje pozyskać nowe […]