Raport z Polski

Koleje Dolnośląskie szkolą pracowników online

Koleje Dolnośląskie wprowadziły zdalne szkolenia dla pracowników działu handlowego. To pierwsze takie działania w historii spółki. Internetowe spotkania odbywają się przy pomocy aplikacji mobilnych.

W obliczu trudnej sytuacji epidemicznej spółka stanęła przed wyzwaniem zrealizowania zdalnych pouczeń okresowych. Ich tematyka związana jest w szczególności ze zmianami organizacyjnymi dotyczącymi COVID-19. Korzystając z możliwości wprowadzonych przez UTK, spółka zdecydowała się na przeprowadzenie szkoleń w formie e-learningu, po wcześniejszym spełnieniu wymagań technicznych i organizacyjnych.

– Dokładamy wszelkich starań, aby w tych specyficznych okolicznościach nasi pracownicy w prawidłowy sposób mogli wykonywać swoje obowiązki. Od początku kwietnia przeprowadziliśmy dwa szkolenia dla drużyn konduktorskich oraz jedno dla kasjerów  – komentuje Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich – Pracownicy, korzystając z komputerów oraz telefonów służbowych mają dostęp do konkretnych aplikacji. Dzięki nim mogą uczestniczyć w szkoleniach, a w późniejszym etapie ich wiedza jest zweryfikowana.

 

Spółka przeprowadziła zdalne pouczenia z wykorzystaniem transmisji w czasie rzeczywistym, ankiet i testów wiedzy oraz udostępnienia odbytych szkoleń w formie video. W tym celu wykorzystano trzy programy: MS Teams, MS Forms oraz MS Stream. Pierwsze pouczenia zostały zrealizowane już na początku kwietnia i do czasu zakończenia stanu epidemii – będą kontynuowane w takiej formie. – Jeżeli UTK utrzyma taką formę szkoleń pracowników po koronawirusie, będziemy chętnie z niej korzystać jako narzędzia uzupełniającego – kończy Rodak.

Organizacja zdalnych szkoleń to kolejne z działań, jakie dolnośląski przewoźnik podjął w celu zwiększenia bezpieczeństwa pracowników. Wcześniej, w związku z zagrożeniem epidemicznym, Koleje Dolnośląskie wprowadziły w swoich pociągach specjalne wydzielone strefy, przeznaczone do wyłącznej dyspozycji drużyny konduktorskiej.

Dodatkowo, od kwietnia br. wszyscy konduktorzy oraz kierownicy pociągów zostali wyposażeni w mobilne terminale do płatności bezgotówkowej, które minimalizują rozprzestrzenianie się wirusa. Pociągi dolnośląskiego przewoźnika są też codziennie dezynfekowane, a pracownicy mają dostęp do środków odkażających.