Tabor Wydarzenia

Koleje Tajwańskie zamówiły akumulatory do lokomotyw elektrycznych

Pod koniec 2019 roku Taiwan Railways Administration (Koleje Tajwańskie) złożyły zamówienie na 68 nowych lokomotyw elektrycznych. Zlecenie to realizuje Toshiba Infrastructure Systems & Solutions Corporation. W związku z tak dużą inwestycją konieczne było zapewnienie także zasilania zapasowego – nowe akumulatory dostarczy lider w branży – firma Saft.

Koleje Tajwańskie (fot. ilustracyjne)
Koleje Tajwańskie (fot. ilustracyjne)

Szczegóły dotyczące nowych lokomotyw od TISS

Bank Tajwanu podpisał kontrakt z Toshiba Infrastructure Systems & Solutions (TISS) zakładający dostarczenie krajowym kolejom 68 lokomotyw elektrycznych razem z niezbędnymi do ich eksploatacji częściami zapasowymi. Według szacunków cała umowa może kosztować około 40 miliardów jenów.

Nowe pojazdy wyprodukuje kompleks Fuchu w Japonii. Lokomotywy mają stopniowo trafiać do użytku od tego roku. Zgodnie z informacjami podanymi na stronie TISS maszyny będą przeznaczone do obsługi pasażerskich tras ekspresowych – przeważnie międzymiastowych. Część lokomotyw poprowadzi prawdopodobnie składy towarowe.

Ze względu na warunki klimatyczne i pogodowe panujące nad Tajwanem, producent wzmocni konstrukcje lokomotyw elektrycznych Toshib. Wykorzystana przez TISS technologia pozwoli ochronić lokomotywy przed szkodliwym działaniem dużej wilgoci (pora deszczowa), silnego wiatru, w tym również tajfunów. Pojazdy elektryczne tego producenta powinny również bez większego problemu funkcjonować przy wysokich temperaturach, sięgających nawet powyżej 40 stopni Celsjusza.

 

Zapasowe zasilacze Saft

Jak widać, warunki pracy nowych lokomotyw nie należą do najłatwiejszych. W związku z tym także zapasowe akumulatory marki Saft będą odpowiadać znacznie wyższym wymaganiom technicznym. W ciągu najbliższych czterech lat firma ta dostarczy zapasowe źródła zasilania elektrycznego. Producent oprze akumulatory niklowe na ogniwach MRX.

Format blokowy ogniw MRX jest wydajny, a jego konstrukcja została opracowana z myślą o wygodnej wymianie w każdej sytuacji. Akumulatory są bardzo bezpieczne i oszczędne – wykazują minimalne straty energii.

Siemens Mobility zmodernizuje 450 km tajwańskiej sieci kolejowej

Saft zapewnia, że oferowane baterie do lokomotyw są nie tylko proste w obsłudze, ale też koszty ich eksploatacji nie należą do wysokich. Nie wymagają bowiem specjalnych zabiegów konserwacyjnych czy serwisowych. Ogniwa MRX pozostają przy tym bardzo odporne na korozję, o którą przy tak dużej wilgotności powietrza nie jest trudno.

Lokomotywy, a więc także dostosowane do nich awaryjne baterie zasilające to pierwsza od 1992 roku inwestycja Kolei Tajwańskich, która pozwoli w dużym stopniu odświeżyć flotę kolejową.

Dodaj komentarz