Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski przekazała spółce PKP Intercity ostatnie z 90 zmodernizowanych wagonów. Wartość kontraktu opiewała na blisko 410 mln zł. Jego realizacja zakończyła się 5 miesięcy przed terminem określonym w umowie.
– Udana współpraca PKP Intercity z H. Cegielski Fabryką Pojazdów Szynowych jest modelowym przykładem projektu, na którym korzystają wszyscy – obydwie spółki, sektor kolejowy, rynek pracy, a na końcu pasażerowie. Miliardy złotych, które przewoźnik inwestuje w nowoczesny tabor, już mają, a będą mieć jeszcze większy wpływ na dalszy wzrost popularności kolei w Polsce. Bezustannie dążymy do tego, aby kolej była bezpieczna, komfortowa i przewidywalna. Realizowane przez nas obecnie gigantyczne inwestycje w linie kolejowe, dworce i tabor już przynoszą spodziewane efekty – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Modernizacji poddane zostały wagony przedziałowe klasy 2, wyposażone w wygodne fotele, z klimatyzacją, gniazdkami, elektronicznym systemem informacji pasażerskiej oraz z toaletami z zamkniętym obiegiem. Ponadto w wagonach zainstalowane zostały wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu. Komfort jazdy oraz ciszę wewnątrz wagonu zapewnia zabudowa nowoczesnych wózków.
– Dążymy do najwyższej jakości świadczonych usług. Nowoczesna flota, w którą konsekwentnie inwestujemy, istotnie wpływa na to, że z naszych usług korzysta coraz więcej osób. Zmodernizowane, komfortowe wagony, które odebraliśmy od H. Cegielski Fabryki Pojazdów Szynowych, wzmacniają nasz park taborowy – stwierdził prezes zarządu PKP Intercity Marek Chraniuk.
Docelowo zmodernizowane wagony będą obsługiwać połączenia na trasach:
- Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – Białystok,
- Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – Białystok,
- Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – Świnoujście,
- Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wlkp.,
- Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra.
Obecnie włączane są do pociągów:
- IC Bolko relacji Szczecin – Lublin – Szczecin,
- IC Gryf relacji Szczecin – Olsztyn – Szczecin,
- IC Drwęca relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn,
- IC Albatros relacji Gdańsk – Szczecin – Gdańsk,
- IC Żuławy relacji Szczecin – Olsztyn – Szczecin,
- IC Jeziorak relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn,
- IC Mewa relacji Warszawa – Szczecin/Gorzów Wlkp. – Warszawa,
- IC Mamry relacji Wrocław – Białystok – Wrocław,
- IC Sztygar relacji Wrocław – Lublin – Wrocław,
- IC Morcinek relacji Wrocław – Lublin – Wrocław,
- IC Jagiełło relacji Lublin – Kraków – Lublin,
- IC Hetman relacji Wrocław – Lublin/Hrubieszów – Wrocław,
- IC Korfanty relacji Wrocław – Katowice – Wrocław,
- IC Pomorzanin relacji Gdynia – Wrocław – Gdynia,
- IC Starzyński relacji Warszawa – Terespol – Warszawa.
Od 27 stycznia zmodernizowane wagony będą włączane także do składu IC Zielonogórzanin relacji Warszawa – Zielona Góra – Warszawa.