Tabor Wydarzenia

Komplet 20 lokomotyw Vectron MS w już barwach PKP CARGO

Fot. PKP CARGO

Siemens Mobility przekazał ostatnie 2 lokomotywy Vectron MS, które w ramach opcji zamówiło PKP CARGO. Zgodnie z zamówieniem na 15 sztuk (września 2015 r.) i wynikającym z umowy prawem opcji na kolejne 5, w taborze narodowego przewoźnika towarowego znajduje się 20 lokomotyw tego typu.

Lokomotywa Vectron to nowoczesny interoperacyjny pojazd wielosystemowy. Wyposażona jest w krajowe systemy sterowania ruchem pociągów oraz Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Dzięki temu przewoźnik może pokonywać granice bez koniczności zatrzymania w celu wymiany lokomotywy, co generuje dodatkowe koszty. Vectron MS posiada certyfikat dopuszczenia w 18 europejskich krajach.

Model wybrany przez PKP CARGO dysponuje mocą 6,4 MW, a jego prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Pozwala na zwiększenie możliwości operacyjnych na rynku międzynarodowym, a szczególności w kontekście połączeń na liniach Nowego Jedwabnego Szlaku i państw Trójmorza.

– Zakupy nowoczesnego taboru, w tym lokomotywy wielosystemowych, to ważna część strategii Grupy PKP CARGO. Chcemy rozwijać działalność zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, a te lokomotywy są ważnym narzędziem do realizacji naszych celów – stwierdził Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A.

 

Vectron to wyjątkowe pojazdy, które są w stanie przekraczać europejskie kolejowe granice bez zatrzymania, co pomaga budować przewagę konkurencyjną PKP CARGO nie tylko w Polsce, ale i całej Europie. Brak zatrzymań na granicy, to oszczędność taboru i czasu pracy maszynistów, niższe zużycie energii i znaczne korzyści dla klientów i środowiska – powiedział Krzysztof Celiński, prezes Siemens Mobility Sp. z o.o.

 

Lokomotywy Vectron stawiane są za wzór zrównoważonego podejścia, o czym świadczy energooszczędna produkcja, wykorzystanie przyjaznych dla środowiska materiałów i możliwość recyklingu do 98% części. Na przykład po recyklingu lokomotywy Vectron o wadze 85 ton pozostaje zaledwie 1700 kg materiałów nie nadających się do przetworzenia, czyli mniej więcej tyle co średniej wielkości samochód osobowy.

Mat. Siemens Mobility

Ponadto skuteczny na model zrównoważonego podejścia składa się: energooszczędna praca dzięki systemowi wspomagania maszynisty Vectron Eco Cruise, kompatybilność środowiskowa przez cały okres eksploatacji, zastosowanie przekształtników z ekologicznym systemem chłodzenia wodą, zgodność z najsurowszymi wymaganiami dotyczącymi emisji zanieczyszczeń, pyłu zawieszonego i hałasu.

W ciągu kilku lat firma Siemens Mobility sprzedała blisko 1000 lokomotyw Vectron w całej Europie. Ponad 750 dostarczonych pojazdów pokonało już ponad 250 milionów kilometrów. W Polsce z lokomotyw Vectron korzystają PKP CARGO, DB Cargo Polska, PKP Intercity (wynajęta z MRCE), Industrial Division i Lotos Kolej. Dodatkowo, w grudniu 2019 r. na zakup Vectrona zdecydowała się firma Laude Smart Intermodal.

Dodaj komentarz