Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” obejmuje ok. 70 km dwutorowej linii. Lepszy dostęp do kolei zapewniają nowe perony na 5 stacjach i 6 przystankach. Pociągi sprawnie jeżdżą nowymi torami z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania. Dzięki zrealizowanym w ubiegłych latach pracom na odcinkach: Wrocław – granica województwa dolnośląskiego oraz Poznań – Czempiń dla podróżnych powstały m.in. komfortowe perony na 20 stacjach i przystankach, m.in. w Czempiniu, Puszczykowie i Żmigrodzie oraz bezkolizyjne skrzyżowania w Poznaniu (na ul. Czechosłowackiej), Mosinie i Łęczycy.
Powiązane artykuły
Johannes Braun dołączył do Rady Doradczej Hyper Poland
Johannes Braun dołączył do Rady Doradczej Hyper Poland. Braun jest specjalistą w zakresie kolei i systemów maglev. Nowy członek Rady Doradczej Hyper Poland ma szerokie doświadczenie w zarządzaniu projektami infrastrukturalnymi. Od 2001 do 2003 r. był dyrektorem generalnym niemieckiego konsorcjum Shanghai Maglev Transrapid Project (Siemens i ThyssenKrupp) na miejscu w Szanghaju, które wybudowało pierwszą komercyjną […]
W Wielkopolsce powstanie nowa linia kolejowa. Umowy w ramach Programu Kolej Plus podpisane
Między Śremem a Czempiniem (linia nr 369) na ok. 21 km trasie będzie nowy tor i sieć trakcyjna. Linia, niewykorzystywana od 1995 r., zostanie dostosowana do prędkości 120 km/h. Dojazd do stolicy Wielkopolski, z wykorzystaniem zmodernizowanej linii Wrocław – Poznań, szacowany jest na ok. 55 min. Nowe perony, zapewniające dogodny dostęp do pociągów, przewidziano w […]
PKP SKM w Trójmieście modernizuje stację w Sopocie
Trójmiejski przewoźnik ogłosił przetarg na modernizację układu torowego na stacji Sopot na linii nr 250.





