Czy również na Ukrainie, pomimo trwającej wojny, spółka będzie świadczyć usługi samochodowe?
Tak, także na terenie Ukrainy usługa obejmie obsługę transportu drogowego w zakresie pierwszej i ostatniej mili. To szczególnie istotne dla klientów oddalonych od terminali intermodalnych lub niemających dostępu do bocznic kolejowych. Infrastruktura i partnerstwa lokalne pozwalają zapewnić pełną obsługę logistyczną na całym terytorium Ukrainy.
Wprowadzając usługę „Jeden klient – jeden kontener”, spółka chce rozwijać przede wszystkim przewozy krajowe w Polsce i na Ukrainie, czy również eksport i import towarów?
Usługa ma charakter zarówno krajowy, jak i międzynarodowy. Obejmuje zatem przewozy wewnątrzkrajowe w Polsce i na Ukrainie, a także eksport i import towarów – głównie w relacjach Polska–Ukraina oraz z innymi krajami europejskimi.
Warto dodać, że system umożliwia kompleksową obsługę łańcucha dostaw niezależnie od kierunku transportu, z pełną koordynacją przewozów kolejowych i drogowych. Od nowego roku planujemy świadczyć identyczną usługę także w Niemczech i krajach Beneluksu.
Skoro już mowa o kompleksowej obsłudze łańcuchów dostaw, zatrzymajmy się na chwilę przy kontenerach. Na którym z rozwiązań chce się oprzeć Laude?
W systemie Laude wykorzystywane są specjalistyczne kontenery intermodalne o pojemności powyżej 43 m³, przeznaczone do transportu ładunków sypkich, takich jak zboża, nawozy, kruszywa czy biomasa. W przypadku kontenerów paletowych stosowane są najczęściej kontenery 23-stopowe, dedykowane ładunkom pakowanym – takim jak AGD, big-bagi, worki, skrzynie, europalety, a także np. 6-metrowe rury.
Oba typy konstrukcji umożliwiają szybki załadunek i rozładunek oraz przeładunek kontenera bez potrzeby przeładunku samego towaru, co zwiększa bezpieczeństwo i efektywność transportu.
W razie potrzeby możemy również zorganizować załadunek i rozładunek kontenera z samochodu. Choć w większości przypadków klienci dysponują własnym sprzętem – wózkami widłowymi, suwnicami czy rampami – jesteśmy otwarci na indywidualne potrzeby partnerów. Jeśli klient nie ma odpowiednich zasobów technicznych lub logistycznych, zaproponujemy odpowiednie rozwiązanie w zakresie załadunku i rozładunku towaru.
Każde zlecenie traktujemy indywidualnie, dopasowując się do oczekiwań klientów.
Żeby pociąg wyruszył w trasę, trzeba jednak zebrać odpowiednią liczbę kontenerów. Jak zamierzacie zapewnić regularność i opłacalność połączeń?
Standardowy skład może liczyć od 40 do 84 kontenerów – w zależności od relacji i konfiguracji pociągu. W przypadku Laude Smart Intermodal to my, jako operator, odpowiadamy za zapełnienie składu. Dzięki dużemu zainteresowaniu i stale rosnącej bazie klientów każdy kontener, nawet pojedynczy, ma zagwarantowane miejsce w pociągu. Właśnie to stanowi fundament systemu „Jeden klient – jeden kontener” – klient otrzymuje pełnowartościową usługę niezależnie od wolumenu.
Na końcu zawsze pojawia się pytanie o to, na ile będzie to rozwiązanie konkurencyjne wobec transportu drogowego.
System Laude Smart Intermodal jest realną i konkurencyjną alternatywą dla tradycyjnego transportu drogowego – szczególnie przy przewozach na dystansach powyżej 300–400 km, przy ładunkach ciężkich oraz w sytuacjach, gdy kluczowe jest zapewnienie regularnych i niezawodnych dostaw. To także rozwiązanie dla firm, które rzeczywiście myślą o redukcji śladu węglowego transportu.
Dodatkową przewagą jest odciążenie dróg, brak ograniczeń wynikających z zakazów ruchu dla ciężarówek oraz elastyczność operacyjna wynikająca z posiadania własnej sieci terminali i taboru. Konkurencyjność kosztowa naszego rozwiązania wynika również z możliwości optymalizacji całego łańcucha dostaw – zakładamy bowiem, że wszystkie etapy spedycji obsługuje jeden operator w ramach jednej umowy i jednego systemu rozliczeń.
Transport kolejowy jest zawsze tańszy przy średnich i długich dystansach, a dodatkowo pozwala uniknąć kosztów magazynowania przeładunkowego dzięki możliwości przewozu door to door w jednym kontenerze.





