Tabor

Pomorze Zachodnie ogłosiło przetarg na 2 pociągi hybrydowe

Urząd Województwa Zachodniopomorskiego ogłosił przetarg na zakup dwóch pociągów hybrydowych. Docelowo samorząd chce kupić ich 12.

Przetarg obejmie zakup dwóch pojazdów dwunapędowych. Każdy wyposażony będzie w 150 miejsc siedzących. W ramach prawa opcji samorząd będzie mógł dokupić nie więcej niż 10 kolejnych pojazdów. Zamówienie zostanie zrealizowane w latach 2020-2022. Termin składania ofert mija 21 kwietnia 2020 r.

Pomorze Zachodnie jest jednym z pierwszych regionów, który postawił na pojazdy dwutrakcyjne, wyposażone m.in. w przekładnię elektryczną pojazdów spalinowych.

– Posiadanie żółtej koszulki lidera w Polsce pod względem jakości taboru zobowiązuje. Jako pierwsi w kraju wymieniliśmy swoje pojazdy na nowoczesne. Nie stajemy w miejscu i szukamy ciągle najlepszych rozwiązań. Zakup taboru dwunapędowego pozwoli nam połączyć ekologię z ekonomią. To lepsza oferta podróżowania dla mieszkańców i turystów oraz dbałość o środowisko. To wyjątkowo ważna inwestycja, zważywszy, że Pomorze Zachodnie jest rozległym regionem, a linie kolejowe na wielu odcinkach nie są zelektryfikowane. Na około 1200 km używanych torów, zelektryzowanych jest około 750 km – komentuje marszałek Olgierd Geblewicz.

 

Pociągi hybrydowe kursować będą w relacji Szczecin Główny – Kołobrzeg – Koszalin, również na odcinku niezelektryfikowanym (Kołobrzeg – Goleniów). Całkowita długość trasy to 177 km.

Ponadto nowe pociągi stworzą korzystne warunki obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.

Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe w latach 2010-2018 wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.