Inwestycje Wydarzenia

ŁKA podsumowała rok 2021

Rok 2021 był okresem dalszego rozwoju działalności przewozowej Spółki. Łódzka kolej zwiększyła liczbę dotychczasowych połączeń oraz rozpoczęła obsługę nowych relacji.

Stacja Pabianice (fot. PKP PLK)
Stacja Pabianice (fot. PKP PLK)

Nowe przystanki na terenie Łodzi (Łódź Andrzejów Szosa, Łódź Radogoszcz Wschód, Łódź Warszawska, Łódź Retkina) znacznie polepszyły możliwości dojazdu mieszkańców osiedli do centrum miasta. Rozbudowana została także oferta przewozowa na linii komunikacyjnej ŁódźRadomsko przez Piotrków Trybunalski. Dla pasażerów przygotowano wiele atrakcyjnych ofert biletowych.

Wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy 2021/2022 Spółka wprowadziła nowe połączenia. Są one realizowane z Łodzi do Włocławka, Poznania, a także Radomia.

ŁKA obsługiwała w 2021 roku 153 przystanki w województwach: łódzkim, mazowieckim i wielkopolskim. Z przejazdów skorzystało 6,04 mln pasażerów. W porównaniu z rokiem 2020 stanowi wynik lepszy o 1,39 mln osób. Natomiast w porównaniu do 2019, to wzrost o 35 tys. podróżnych.

Integracja taryfowa i rozkładowa z innymi uczestnikami publicznego transportu zbiorowego

Od rozpoczęcia działalności, szczególną rolę w funkcjonowaniu ŁKA odgrywa integracja taryfowa i rozkładowa z innymi uczestnikami transportu zbiorowego. Spółka, na przestrzeni lat, wprowadziła na skalę niestosowaną dotąd w kraju integrację różnych środków transportu.

W związku z rozwojem oferty „Bilet zintegrowany ŁKA + PKS” Spółka zaczęła obsługę nowych punktów styku w Piotrkowie Trybunalskim i Radomsku. Zostały one wprowadzone do oferty w grudniu 2020 r.

Kontynuowano również współpracę z władzami samorządowymi Tomaszowa Mazowieckiego i Piotrkowa Trybunalskiego. Przez cały rok obowiązywała oferta umożliwiająca bezpłatną komunikację miejską dla pasażerów ŁKA oraz zniżki na zakup biletów przewoźnika dla posiadaczy kart mieszkańca.

Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy 2021/2022, ze względu na liczne prace modernizacyjne na terenie Łódzkiego Węzła Kolejowego, wprowadzono honorowanie biletów na przejazdy pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w pociągach  PKP Intercity na terenie Łodzi oraz na liniach ograniczonych stacjami Pabianice, Ozorków i Koluszki.

Oferty specjalne i promocyjne

W 2021 r. zgodnie z realizowaną strategią produktową wprowadzone zostały oferty specjalne, a także promocyjne, m.in. „Dzień Bez Samochodu”, „Dzień Dziecka z ŁKA”, „Studencki za ZETA”.

W sezonie turystycznym Spółka wdrożyła oferty: „ŁKA na Skierniewickie Święto Kwiatów, Owoców i Warzyw”, „ŁKA na Dożynki w Rogowie”, „Powrót gratis z Open Hair Festival”, „ŁKA w Drzewicy”, „ŁKA + Kolej Wąskotorowa”, czy „Parowozownia Skierniewice”. Dzięki nim pasażerowie udający się do tych miejsc pociągami łódzkiej kolei mogli podróżować taniej.

Od 12 grudnia 2021 r. ŁKA wprowadziła „Taryfę województwa łódzkiego”. Dzięki ofercie ceny biletów łódzkiej kolei dla podróżujących po obszarze naszego województwa pozostały na niezmienionym poziomie. Taryfa objęła także ceny biletów na połączenia ŁKA Sprinter Łódź-Warszawa.

Oferta wakacyjna 2021 „Zajrzyj w łódzkie z ŁKA”

W ramach promocji oferty oraz nowych tras Spółka kontynuowała sprawdzoną formę współpracy z samorządem i instytucjami z Tomaszowa Mazowieckiego, Skierniewic, Rogowa oraz Drzewicy, przygotowując oferty pakietowe, w ramach których pasażerowie mogli skorzystać ze zniżek do muzeów, atrakcji turystycznych czy na przejazdy komunikacją miejską oraz koleją wąskotorową. Oferta została zamieszczona w przygotowanym przez Spółkę przewodniku „Zajrzyj w Łódzkie z ŁKA”. Akcja zachęcająca pasażerów do weekendowych podroży pociągiem po województwie łódzkim cieszy się dużym zainteresowaniem i z roku na rok dołączają do niej nowe instytucje (w 2021 r. był to Ośrodek Sportu i Rekreacji oraz Regionalne Centrum Kultury w Drzewicy). Nowością w sezonie turystycznym była wspólna oferta ŁKA i Kolei Wąskotorowej Rogów – Rawa – Biała, która umożliwiała zakup biletu łączonego (na ŁKA i kolej wąskotorową) z rabatem w wysokości od 10% do 20%  w zależności od kategorii pociągu oraz odległości.

Inwestycje

III etap rozwoju Spółki – rozbudowa pojazdów Flirt3 o trzeci dodatkowy człon

Dodaj komentarz