Nowe typy lokomotyw zastępują „leciwe” pojazdy trakcyjne, wyprodukowane w latach 1970-1979, do niedawna użytkowane przez LOTOS Kolej, tj. ET40, M62, 183 czy jeszcze obecnie eksploatowane typy ET22 oraz EU07, które cechowała niska sprawność techniczna wynikająca z ich wieku. Ponadto dobiegł końca proces modernizacji własnych lokomotyw manewrowych SM42 na 6Dg. Zakończenie eksploatacji zaawansowanego wiekowo taboru przełożyło się na zmniejszenie liczby eksploatowanych typów pojazdów trakcyjnych i unifikację taboru kolejowego, co znacząco obniżyło koszty eksploatacyjne lokomotyw, a tym samym znacząco zmniejszyły się koszty utrzymaniowe spółki. Jest to niezwykle istotne dla funkcjonowania spółki w czasie pandemii, która wpłynęła okresowo na spadek zapotrzebowania na przewozy.
Powiązane artykuły
Bydgoski dworzec otrzymał patrona
Bydgoszczanin, wybitny naukowiec, który przyczynił się do złamania kodu Enigmy, niemieckiej maszyny szyfrującej – Marian Rejewski – został patronem dworca kolejowego Bydgoszcz Główna.
Nowe pociągi dla Kolei Mazowieckich. Umowa podpisana
Pociągi będą wyposażone m.in. w klimatyzację, komfortowe fotele, drzwi wejściowe z systemem odskokowo-przesuwnym, urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej dla pasażerów, ogólnodostępną sieć WI-FI, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsca dla wózków inwalidzkich, przestrzeń do przewozu rowerów i wózków dziecięcych, toalety z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami, monitoring wizyjny czy urządzenia do bezpośredniej komunikacji z obsługą pojazdów., Post […]
Przedostatni tramwaj Jazz Duo już w Gdańsku [ZDJĘCIA]
29 z 30 zamówionych w Bydgoszczy tramwajów dotarł do Gdańska w nocy z 27 na 28 stycznia 2021 r. Jest to dwukierunkowy tramwaj PESA Jazz Duo, który wejdzie w skład taboru spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, z numerem bocznym 1084. Rozładunek nowego tramwaju odbył się tradycyjnie przed Urzędem Miejskim na torowisku przy ul. Nowe Ogrody. […]




