Nowe typy lokomotyw zastępują „leciwe” pojazdy trakcyjne, wyprodukowane w latach 1970-1979, do niedawna użytkowane przez LOTOS Kolej, tj. ET40, M62, 183 czy jeszcze obecnie eksploatowane typy ET22 oraz EU07, które cechowała niska sprawność techniczna wynikająca z ich wieku. Ponadto dobiegł końca proces modernizacji własnych lokomotyw manewrowych SM42 na 6Dg. Zakończenie eksploatacji zaawansowanego wiekowo taboru przełożyło się na zmniejszenie liczby eksploatowanych typów pojazdów trakcyjnych i unifikację taboru kolejowego, co znacząco obniżyło koszty eksploatacyjne lokomotyw, a tym samym znacząco zmniejszyły się koszty utrzymaniowe spółki. Jest to niezwykle istotne dla funkcjonowania spółki w czasie pandemii, która wpłynęła okresowo na spadek zapotrzebowania na przewozy.
Powiązane artykuły
Przewozisz towary niebezpieczne? Mija termin złożenia sprawozdania!
Nieterminowe złożenie dokumentów Prezesowi Urzędu Transportu Kolejowego podlega karze. Jeśli nie masz jeszcze konta w systemie Kolejowe e-Bezpieczeństwo to możesz je założyć przesyłając prośbę na adres: helpdesk_keb@utk.gov.pl. W razie pytań lub wątpliwości w kontekście funkcjonowania systemu Kolejowe e-Bezpieczeństwo prosimy o kontakt pod adresem: helpdesk_keb@utk.gov.pl. Post Views: 2 135
Spółka TORPOL podsumowała rok. “Zysk netto to ponad 27,7 mln zł”
– To dobry wynik, biorąc pod uwagę niezwykle trudne uwarunkowania rynkowe – komentuje sytuację ekonomiczno-finansową spółki TORPOL jej prezes – Grzegorz Grabowski. Najistotniejszym osiągnięciem firmy jest znaczące poprawienie pozycji gotówkowej i ustabilizowanie jej płynności finansowej. Grupa w minionym roku wygenerowała historycznie wysoką sprzedaż na poziomie ponad 1,6 mld zł. Wynik ten komentuje prezes spółki – […]
“Rozmowy z DB utknęły w martwym punkcie”. Niemieccy kolejarze nie wykluczają dalszych strajków
Niemiecki związek kolejowy GDL oraz Deutsche Bahn wciąż nie doszli do porozumienia ws. wynagrodzeń. Kolejarze zapowiadają dalsze strajki. Związek GDL ogłosił w niedzielę dalsze akcje strajkowe. Jak twierdzą kolejarze, „rozmowy z DB utknęły w martwym punkcie”. Najbliższy protest – w transporcie towarowym – rozpocznie się we wtorek 9 stycznia. Maszyniści domagają się skrócenia czasu pracy […]