Nowe typy lokomotyw zastępują „leciwe” pojazdy trakcyjne, wyprodukowane w latach 1970-1979, do niedawna użytkowane przez LOTOS Kolej, tj. ET40, M62, 183 czy jeszcze obecnie eksploatowane typy ET22 oraz EU07, które cechowała niska sprawność techniczna wynikająca z ich wieku. Ponadto dobiegł końca proces modernizacji własnych lokomotyw manewrowych SM42 na 6Dg. Zakończenie eksploatacji zaawansowanego wiekowo taboru przełożyło się na zmniejszenie liczby eksploatowanych typów pojazdów trakcyjnych i unifikację taboru kolejowego, co znacząco obniżyło koszty eksploatacyjne lokomotyw, a tym samym znacząco zmniejszyły się koszty utrzymaniowe spółki. Jest to niezwykle istotne dla funkcjonowania spółki w czasie pandemii, która wpłynęła okresowo na spadek zapotrzebowania na przewozy.
Powiązane artykuły
W majówkę skorzystaj z Dolnośląskiego Biletu Weekendowego
Koleje Dolnośląskie i POLREGIO współpracują przy Dolnośląskim Bilecie Weekendowym. Od teraz pasażerowie mogą korzystać z jeszcze większej liczby połączeń w niższej cenie. Dolnośląski Bilet Weekendowy jest ważny od godziny 18.00 dnia roboczego poprzedzającego bezpośrednio następujące po sobie dni wolne od pracy, do godziny 6.00 pierwszego dnia roboczego następującego po dniach wolnych. Uprawnia on do nieograniczonej liczby […]
Pomorze Zachodnie sprzedaje zmodernizowane pociągi
Pomorze Zachodnie sprzedaje trzy zmodernizowane zespoły trakcyjne EN57AL, by zastąpić je nowszym taborem. Cena wywoławcza to ponad 18 mln zł. Post Views: 2 285
Kraków: w piątek otwarcie nowego odcinka linii kolejowej
W piątek 29 maja oddana do użytku zostanie kolejna część nowej linii kolejowej między stacjami Kraków Główny a Kraków Płaszów. W związku z tym od godz. 19.00 do 20.00 planowana jest przerwa w ruchu pociągów na wspomnianym odcinku. Od chwili oddania trasy, pociągi kursować będą po nowym torze „aglomeracyjnym” od Krakowa Głównego, nowym mostem na […]