Nowe typy lokomotyw zastępują „leciwe” pojazdy trakcyjne, wyprodukowane w latach 1970-1979, do niedawna użytkowane przez LOTOS Kolej, tj. ET40, M62, 183 czy jeszcze obecnie eksploatowane typy ET22 oraz EU07, które cechowała niska sprawność techniczna wynikająca z ich wieku. Ponadto dobiegł końca proces modernizacji własnych lokomotyw manewrowych SM42 na 6Dg. Zakończenie eksploatacji zaawansowanego wiekowo taboru przełożyło się na zmniejszenie liczby eksploatowanych typów pojazdów trakcyjnych i unifikację taboru kolejowego, co znacząco obniżyło koszty eksploatacyjne lokomotyw, a tym samym znacząco zmniejszyły się koszty utrzymaniowe spółki. Jest to niezwykle istotne dla funkcjonowania spółki w czasie pandemii, która wpłynęła okresowo na spadek zapotrzebowania na przewozy.
Powiązane artykuły
Tysiące paczek papierosów bez polskiej akcyzy ukryte w pociągach towarowych [ZDJĘCIA]
Ponad 30 tys. paczek papierosów bez polskich znaków akcyzy odkryli funkcjonariusze Nadbużańskiego Oddziału Straży Granicznej oraz lubelskiej Krajowej Administracji Skarbowej po kontroli pociągów towarowych relacji Brześć – Małaszewicze oraz Brześć – Kobylany. Pierwszego odkrycia dokonali funkcjonariusze z Placówki Straży Granicznej w Terespolu oraz Oddziału Celnego w Terespolu, w trakcie wspólnie prowadzonych kontroli. W czterech wagonach pociągu […]
W Gdańsku powstanie nowy wiadukt kolejowy [ZDJĘCIA]
W Gdańsku rozpoczęły się prace przy budowie wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Ku Ujściu. Ponad 100-metrowy obiekt zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy. Wartość całej inwestycji współfinansowanej z instrumentu CEF „Łącząc Europę” to ponad 1,1 mld zł netto. Nowy wiadukt powstanie w okolicy stacji Gdańsk Port Północny. Wykonawca rozpoczął już przygotowanie terenu, wprowadzając także tymczasowy objazd przez […]
Rosja i Białoruś wykluczone z Międzynarodowego Związku Kolei
Koleje rosyjskie oraz białoruskie zostały wykluczone z Międzynarodowego Związku Kolei. Organizacja zrzesza ponad 200 światowych spółek kolejowych. Po rozpoczęciu wojny, jednym z kierunków działań Kolei Ukraińskich było wykluczenie spółek kolejowych Rosji i Białorusi z udziału w pracach Regionalnego Zgromadzenia Europejskiego i Zgromadzenia Ogólnego Międzynarodowego Związku Kolei (UIR ). I to udało się osiągnąć. Pierwsza decyzja […]