Nowe typy lokomotyw zastępują „leciwe” pojazdy trakcyjne, wyprodukowane w latach 1970-1979, do niedawna użytkowane przez LOTOS Kolej, tj. ET40, M62, 183 czy jeszcze obecnie eksploatowane typy ET22 oraz EU07, które cechowała niska sprawność techniczna wynikająca z ich wieku. Ponadto dobiegł końca proces modernizacji własnych lokomotyw manewrowych SM42 na 6Dg. Zakończenie eksploatacji zaawansowanego wiekowo taboru przełożyło się na zmniejszenie liczby eksploatowanych typów pojazdów trakcyjnych i unifikację taboru kolejowego, co znacząco obniżyło koszty eksploatacyjne lokomotyw, a tym samym znacząco zmniejszyły się koszty utrzymaniowe spółki. Jest to niezwykle istotne dla funkcjonowania spółki w czasie pandemii, która wpłynęła okresowo na spadek zapotrzebowania na przewozy.
Powiązane artykuły
Wykoleił się pociąg. Gigantyczne utrudnienia pod Warszawą
Utrudnienia na linii kolejowej Warszawa – Sochaczew. W okolicach godz. 5.00 na stacji Sochaczew wykoleiły się trzy wagony pociągu towarowego. Zdarzenie miało miejsce rankiem, we wtorek 7 czerwca. W związku z tym ruch pociągów na trasie został wstrzymany. W porannym szczycie pasażerów czeka wiele utrudnień. Przewoźnicy wprowadzili autobusową komunikację zastępczą. O zdarzeniu informują Koleje Mazowieckie, […]
Bilety innych przewoźników w Videomatach Polregio
W zakupie biletu kolejowego klienta wspiera e-kasjer, czyli osoba zlokalizowana w call center. Wystarczy, że pasażer przyciśnie odpowiedni przycisk i połączy się. W kolejnym kroku e-kasjer wybiera zgodnie z oczekiwaniami klienta ofertę, a klientowi pozostaje jedynie zbliżenie karty płatniczej do czytnika i odebranie biletu. Adam Pawlik: Videomat to biletowa rewolucja Polregio [WYWIAD] VIDEOMATY są efektem […]
Dworzec Łódź Fabryczna zyskał świetlne napisy
Dworzec kolejowy „Łódź Fabryczna” zyskał sześć świetlnych napisów. Instalacja pojawiła się na budynku w ostatnim dniu grudnia. Napisy świetlne zainstalowano na wszystkich ścianach dworca, tak, aby obiekt był widoczny z daleka. Łódź Fabryczna wysoka na metr i długa na 12,5 m – jest nad głównymi wejściami do budynku, od strony wschodniej i zachodniej. Cztery nieco […]