Firma CARGOUNIT przekaże w użytkowanie spółce LOTOS Kolej dwie lokomotywy TRAXX MS2e wyprodukowane w 2020 r. Przewoźnik eksploatuje już 20 sztuk lokomotyw TRAXX produkcji firmy Bombardier.
Poza dwiema lokomotywami TRAXX MS2e, zdane do dzierżawy będą także trzy lokomotywy Skoda 31E (seria 181) w ramach programu wymiany floty używanych lokomotyw Skoda 181 na lokomotywy nowoczesne. Pierwsza lokomotywa rozpoczęła już przewozy dla spółki. Ta obecnie ma w swojej flocie ponad 120 lokomotyw.
– Stale odmładzamy tabor. Poprzez zdawanie starszych lokomotyw i pozyskiwanie nowoczesnych, bardziej efektywnych. Mamy dobre doświadczenia w eksploatacji lokomotyw TRAXX produkowanych przez Bombardiera, które są istotnym elementem naszej polityki odmładzania taboru – mówi Anatol Kupryciuk, prezes Zarządu LOTOS Kolej.
Dla potrzeb przewozowych spółki niezwykle istotne są parametry lokomotywy TRAXX MS2e, która jest zaprojektowana do transgranicznego transportu towarów i osób między siedmioma krajami, w tym Polską, Niemcami i Czechami, w których działalność przewozową prowadzi LOTOS Kolej.
– Wymiana starszego taboru na nowy jest uzasadniona ekonomicznie. Lokomotywa TRAXX MS2e cechuje się wysokimi parametrami i niską awaryjnością, co przekłada się bezpośrednio na niższe koszty eksploatacji i odpowiada potrzebom przewozowym LOTOS Kolej – dodaje Jaromir Falandysz, wiceprezes Zarządu LOTOS Kolej.
O współpracy mówił także Prezes Zarządu CARGOUNIT.
– Cieszymy się, że możemy zaoferować LOTOS Kolej sprawdzone lokomotywy TRAXX, posiadające homologację w kilku krajach i charakteryzujące się niskimi kosztami eksploatacji. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźnika, zależy nam na dostarczaniu nowoczesnych lokomotyw w ramach wieloletniej współpracy z LOTOS Kolej – komentuje Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT.