Raport z Polski Tabor

Lubuskie zaprezentowało nowy szynobus [ZDJĘCIA]

Drugi pojazd – zapfezentowany 15 stycznia 2025 r. na gorzwskim dworcu – to większa, trójczłonowa odmiana spalinowo-elektrycznego zespołu trakcyjnego oznaczonego jako 228M-001, który posiada 172 ergonomicznie rozmieszczone miejsca siedzące. Przeznaczony jest do obsługi trasy Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż – Poznań. Regularne kursy zaplanowano na początek lutego.

Spalinowo-elektryczne zespoły trakcyjne „Plus” posiadają kabinę WC przystosowaną dla osób z niepełnosprawnością oraz w przedział służbowy, a także kabinę WC w formie tradycyjnej oraz miejsce przeznaczone do przewozu rowerów. Maksymalna prędkość pojazdów przy napędzie spalinowym wynosi 120 km/h, a przy napędzie elektrycznym 160 km/h.

Należy podkreślić, że również poprzedni projekt, zrealizowany w ramach RPO Lubuskie 2020, obejmował zakup dwóch nowych pojazdów trójczłonowych, które w 2020 roku dostarczył Newag SA. Oba pojazdy dostarczone w 2020 przypisano również do obsługi trasy Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Poznań, a kosztowały one łącznie ponad 43 mln zł. Oba te pojazdy będą mogły być również doposażone w pantografy umożliwiające jazdę.

Wszystkie ww. pojazdy zakupione przez Województwo Lubuskie zostały nieodpłatnie przekazane spółce POLREGIO SA.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

Dodaj komentarz