Koleje Mazowieckie wyjaśniają, czemu niektóre kursy obsługiwane są tylko przez jeden skład. Przyczyną zaistniałej sytuacji jest obowiązkowy przegląd P4, który aktualnie przechodzą jednostki EN78 i EN79 w Newagu.
Pierwszy pojazd wróci do eksploatacji już w czerwcu. Cała operacja dotyczy 13 Impulsów i jest rozłożona w czasie do maja 2022 r.
Jak dokładnie wygląda proces, Spółka tłumaczy w mediach społecznościowych:
– Poziom 4 utrzymania pojazdu kolejowego to wykonywane co 5 lat, trwające około 3 miesięcy, obowiązkowe naprawy jednostek. Polegają na rozmontowaniu maszyny na podzespoły, wymianie lub naprawie wybranych części, malowaniu niektórych elementów oraz sprawdzeniu poprawności działania większości podzespołów. Ponadto, wnętrza pojazdów zostaną gruntownie odświeżone zachowując dotychczasową formę.