Metro Petersburskie zamówiło w spółce Metrowagonmash (Transmashholding JSC) dwie lokomotywy akumulatorowo-elektryczne z asynchronicznym napędem trakcyjnym. O inwestycji informuje w komunikacie prasowym Transmashholding.
Pierwsza lokomotywa dostarczona zostanie do klienta do końca marca, druga – do maja 2022 r. Inwestycja wpisuje się w petersburski program odnowy floty na lata 2020-2025.
Jak funkcjonować będą nowe lokomotywy akumulatorowo-elektryczne?
Pojazdy działać będą w oparciu o silniki elektryczne, które ładowane mogą być z akumulatorów lub z sieci stykowej. Taka technologia wykorzystywana jest w metrze w sytuacji, gdy zabraknie napięcia w sieci trakcyjnej. Pojazd może być wykorzystany do prac manewrowych lub jako prowadzący skład pociągu.
Konstrukcja lokomotywy oparta jest na pudle wagonu metra 81 – 714. Posiadać będzie dwie kabiny sterownicze. W miejscu przedziału pasażerskiego znajdzie się przedział akumulatorowy. Lokomotywy elektryczne będą również wyposażone w systemy monitoringu wizyjnego. Tabor wyposażony jest w wózki o wzmocnionej ramie.
Charakterystyka lokomotywy elektrycznej:
- pojemność nominalna akumulatorów trakcyjnych – 1000 A/h;
- prędkość konstrukcyjna – 90 km/h;
- żywotność – 50 lat.