Firma ILF Consulting Engineers Polska wykona prace przedprojektowe dla I etapu III linii metra. Umowa w sprawie została podpisana w piątek 26 listopada.
– Podpisana właśnie umowa przybliża nas do realizacji pierwszego odcinka trzeciej linii i ogłoszenia postępowania w formule projektuj i buduj. Budowa metra ma priorytet, pomimo dość trudnej sytuacji finansowej miasta. Rozstrzygamy już przebieg trzeciej linii na pozostałych odcinkach. Prowadzimy także intensywne prace koncepcyjne dotyczące kolejnych linii i docelowego układu metra w stolicy – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Na przygotowanie wyznaczonych prac spółka będzie miała 18 miesięcy od chwili podpisania umowy.
Spółka ILF Consulting Engineers Polska przygotuje:
- Projekt koncepcyjny – Raport wstępny i końcowy,
- Ustali strefy wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą;
- Oceni stan budynków w strefach wpływu budowy obiektów metra;
- Przeanalizuje wpływ drgań i obciążeń dynamicznych na konstrukcje budynków i ludzi w nich przebywających;
- Przygotuje dokumentację Hydrogeologicznej i Geologiczno-Inżynierskiej;
- Program funkcjonalno-użytkowy,
- Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.
III linia metra przeprowadzona zostanie ze stacji Stadion Narodowy. W pierwszym etapie powstanie sześć stacji: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i Gocław. Wybudowane zostanie także odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce.
Przebieg tego odcinka został wyznaczony na podstawie analiz niezależnych ekspertów (konsorcjum firm Egis Rail – czołowej europejskiej firmy zajmującej się projektowaniem infrastruktury szynowej oraz polskiej firmy TransEko) i wniosków płynących z prac nad nowym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy – kluczowego dokumentu, który przesądza o zagospodarowaniu przestrzennym miasta i jego dalszym rozwoju.
– Łączymy Pragę z centrum. Za ponad dwa lata powstanie most pieszo-rowerowy. Rozbudujemy także metro w prawobrzeżnej części Warszawy. Praski odcinek M3 znacznie ułatwi podróżowanie mieszkańcom dużych osiedli na Gocławiu, Grochowie i Kamionku – dodaje prezydent.
Przed nami rozstrzygnięcie przetargu na wykonanie „Studium rozwoju systemu metra w Warszawie”. Eksperci w studium transportowym oszacują koszty i korzyści różnych wariantów przebiegu metra, co pozwoli na wybór przebiegu kolejnych linii i docelowego kształtu sieci metra w Warszawie.