Pilotażowa wersja portalu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej została uzupełniona o funkcje zgłaszane przez mieszkańców Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, co pozwoli sprawniej sprawdzić, kiedy przyjedzie wyczekiwany przez nas pojazd. Wkrótce uzupełnieniem portalu będzie także aplikacja mobilna.
Na ulice Metropolii każdego dnia wyjeżdża ponad 1,5 tys. pojazdów. Zatrzymują się one na ok. 7 tys. przystankach. Na najbardziej popularnych instalowane są od kilku lat tablice elektroniczne, wyświetlające czas do przyjazdu pojazdu komunikacji miejskiej. Teraz Metropolia robi kolejny krok w stronę pasażerów, udostępniając im ulepszoną wersję platformy informacyjnej, prezentującą rzeczywisty czas odjazdu tramwajów, autobusów i trolejbusów.
Ta unowocześniona wersja właśnie została uruchomiona i można ją znaleźć pod adresem https://sdip.metropoliaztm.pl.
– Metropolia konsekwentnie pracuje nad rozwiązaniami, których celem jest ułatwienie pasażerom korzystania z komunikacji miejskiej – mówi Jacek Brzezinka, członek zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, odpowiedzialny za rozwój systemów informatycznych. – Opublikowana kilka miesięcy temu pilotażowa wersja nowego portalu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, została rozbudowana o funkcje, o których dodanie zwrócili się do nas użytkownicy. Dostaliśmy kilkadziesiąt uwag i propozycji zmian, za wszystkie chciałbym ich autorom serdecznie podziękować. Większość z nich została przez nas wprowadzona, ponieważ chcemy, by portal jak najlepiej odpowiadał na oczekiwania i potrzeby jego użytkowników. Wprowadziliśmy m.in. możliwość śledzenia wybranego pojazdu na mapie, prezentowane dane uzupełnione zostały również o numer kursu, numer boczny pojazdu i identyfikator przewoźnika – wymienia Jacek Brzezinka.
Zmodernizowany portal charakteryzuje się nowoczesną szatą graficzną oraz dużo bardziej czytelnym i intuicyjnym interfejsem w porównaniu do jego poprzednich wersji. Dotychczas uzyskanie informacji o czasie odjazdu kilku linii z jednego przystanku wymagało wieloetapowego „rozklikiwania” poszczególnych modułów.
– Po unowocześnieniu portalu, wystarczy wybrać z mapy lub wpisać w okno wyszukiwarki, znajdującej się z prawej strony ekranu, nazwę wybranego przystanku, aby zostać przekierowanym we właściwe miejsce na mapie i od razu otrzymać podgląd do wirtualnej tablicy Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Na tablicy, poza informacją o godzinach odjazdu poszczególnych linii komunikacyjnych, prezentowane są również komunikaty, które przypisane zostały do danej tablicy np. dotyczące jakości powietrza, objazdów czy utrudnień drogowych – mówi Łukasz Słania z Departamentu Informatyki GZM.
Modernizacja portalu SDIP 2, to jedno z działań podejmowanych przez GZM, którego celem jest poprawa funkcjonowania elektronicznych kanałów komunikacji z pasażerami. Integralną część portalu będzie również mobilna aplikacja, która będzie dostępna dla użytkowników systemu Android oraz iOS. Prace nad nią dobiegają końca i wkrótce zostanie opublikowana w Sklepie Play oraz AppStore.