System karty miejskiej będzie systemem otwartym, umożliwiającym dalszą rozbudowę oraz integrację z systemami i aplikacjami (w tym aplikacjami mobilnymi) innych dostawców. Będzie umożliwiał dodawanie nowych usług, ulg (cenników, taryf) oraz partnerów programu.
Posiadacze karty miejskiej w ramach jednego konta będą mogli korzystać z komunikacji miejskiej (z uwzględnieniem parkingów P&R z aplikacją mobilną karty miejskiej) oraz z oferty miejskich jednostek (np. basenów, kortów tenisowych, lodowiska, muzeów, wystaw, teatrów, występów Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej, oferty Dworu Artusa czy Młyna Wiedzy).
Planuje się udostępnienie systemu dla podmiotów komercyjnych, np. hoteli, restauracji itp.
Korzyści z karty będą mieli także jej posiadacze niebędący mieszkańcami Torunia. Będą to:
- elektroniczny bilet komunikacji miejskiej;
- większa dostępność zakupu biletu na komunikację miejską w formie elektronicznej;
- e-portmonetka do wykorzystania wyłącznie w komunikacji miejskiej;
- ulgi w usługach oferowanych przez partnerów zewnętrznych (np. gastronomia, handel, hotel, kina).
Jednym z elementów systemu karty miejskiej będzie wyposażenie pojazdów komunikacji miejskiej w elektroniczne kasowniki (będzie ich 235), a jednostek miejskich w elektroniczne terminale do obsługi karty.
Kasownik elektroniczny umożliwi:
- wnoszenie opłat za przejazdy komunikacją miejską, przy wykorzystaniu zbliżeniowych kart płatniczych, urządzeń NFC, e-portmonetka;
- wyświetlanie komunikatów statusowych transakcji;
- wyświetlanie informacji pasażerskiej (rodzaj biletu, uprawnienia do ulg);
- rejestrację wszystkich wykonywanych operacji i zdarzeń systemowych.