PKP PLK kończy pierwszy etap modernizacji stacji Rzeszów Główny. Wkrótce pasażerowie będą mogli skorzystać z dwóch nowych zadaszonych peronów. Inwestycja kosztowała 205 mln zł.
Wyższe, wyposażone w nowe ławki oraz tablice informacyjne oraz zadaszenie – tak prezentują się dwa nowe perony na rzeszowskiej stacji. Dla osób niewidomych i niedowidzących stworzono linie naprowadzające i nawierzchnię o zróżnicowanej strukturze.
Perony oddane zostaną do użytku w połowie lutego. Do tego czasu instalowany i testowany będzie system sterowania ruchem. Dzięki nowym urządzeniom dyżurni ruchu będą sprawniej przygotować trasy przejazdu pociągów i zwiększy się poziom bezpieczeństwa w obsłudze składów.
Po zakończeniu pierwszego etapu inwestycji, wykonawca rozpocznie prace na peronie 3. Podobnie jak poprzednie, zostanie on powiększony i podwyższony. Dla komfortu i bezpieczeństwa podróżnych, rozbudowane zostanie przejście podziemne, które docelowo połączy centrum miasta z ul. Kochanowskiego.
PLK przewidziały w nim schody ruchome i windy, co pozwoli łatwo dostać się na perony osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
Zakończenie zasadniczych prac budowlanych na stacji Rzeszów Główny planowane jest latem. Wówczas podróżni będą korzystać z wszystkich peronów i odnowionego przejścia podziemnego.
Wcześniejsze modernizacje infrastruktury kolejowej w Rzeszowie objęły także przystanek Rzeszów Zachodni, który do użytku oddany został w 2019 r. W połowie lutego czynny będzie tam drugi tor. Dzięki temu rozwiązaniu poprawi się komfort podróży w kierunku Lublina i Krakowa.
Inwestycje w poprawę transportu kolejowego w mieście obejmują także modernizację wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego. Połowa obiektu jest już gotowa do przejazdu pierwszych pociągów. Drugi etap prac przy wiadukcie ruszy w lutym i potrwa do połowy roku. Zmodernizowany obiekt będzie większy i szerszy od starego. Dzięki temu pod torami będzie więcej miejsca na budowę drogi i chodników, co usprawni komunikacje drogową.
Inwestycja w Rzeszowie realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego.