– Jestem przekonana, że zmodernizowany dzięki Funduszom UE dworzec we Władysławowie zachęci pasażerów do podróży koleją. Nowoczesny budynek zostanie dostosowany do potrzeb zarówno osób poruszających się na wózkach, jak i również dla rodzin z małymi dziećmi. Dzięki modernizacji dworzec będzie też bardziej przyjazny środowisku. Każda taka inwestycja zbliża nas do osiągnięcia celu neutralności klimatycznej w ramach strategii Europejskiego Zielonego Ładu – mówi Joanna Lech, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Nowe oblicze zyska także dworca we Władysławowie. W sąsiedztwie budynku zaprojektowano dwa parkingi oraz wiatę rowerową (niedaleko północnej elewacji dworca). Pierwszy z nich, istniejący już obecnie od strony południowej wzdłuż jezdni, zyska nową nawierzchnię. Drugi powstanie w miejscu, gdzie przed remontem stały pawilony tymczasowe i pomieści około 20 samochodów osobowych. Ciekawostką jest zastosowanie na nim betonowych płyt ażurowych. Jest to rozwiązanie proekologiczne umożliwiające wnikanie wody bezpośrednio do gleby, tworzące przestrzeń bioaktywną. Chroni to również przed zalewaniem parkingu przy ponadnormatywnych opadach deszczu. W ramach inwestycji wykonawca nasadzi nowe drzewa i krzewy oraz uporządkuje tereny zielone. Pod częścią inwestor wybuduje znacznych rozmiarów zbiornik retencyjny gromadzący deszczówkę. Będzie ona użytkowana m.in. do podlewania zieleni oraz spłukiwania dworcowych toalet.
Koszty
Przebudowa dworca we Władysławowie będzie kosztowała 14,32 mln złotych brutto. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A. Dokumentację projektową wykonały firmy TPF Sp. z o.o. oraz TBiARCHITEKCI Sp. z o. o. Wykonawcą robót jest KAMARO Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą w Gdańsku. Planowany termin zakończenia inwestycji to pierwsza połowa 2023 roku.