MPK Poznań rozpoczyna testy kolejnych materiałów obiciowych. Tym razem pojawiły się na nich zdjęcia pojazdów przewoźnika. W ten sposób pasażerowie podziwiać mogą jego historię taborową.
Fotografie autobusów i tramwajów pojawiły się na siedzeniach tramwaju Moderus Gamma o numerze bocznym 628.
Na siedziskach można zobaczyć fotografie prezentujące najważniejsze wydarzenia z dziejów komunikacji miejskiej w Poznaniu: od uruchomienia dorożek w 1865 roku, poprzez pierwszy tramwaj konny (1880 rok), pierwszy tramwaj elektryczny (1898 rok), pierwsze autobusy (1925 rok), uruchomienie kolejki wąskotorowej Maltanka (1972 rok) aż po wprowadzenie do ruchu liniowego autobusów elektrycznych (koniec 2019 roku). Znajdujące się w pobliżu – w ramkach – kody QR pozwolą pozyskać więcej informacji na temat historycznego i wykorzystywanego obecnie taboru.
– To przedsięwzięcie to kontynuacja prowadzonych testów siedzeń, poznawania możliwości, jakie dają nam w tym zakresie nowe technologie, a jednocześnie możliwość przybliżenia pasażerom historii komunikacji miejskiej, co jest szczególnie istotne dzisiaj, w przeddzień dnia św. Katarzyny, patronki tramwajarzy – mówi Krzysztof Dostatni, prezes Zarządu MPKPoznań.
Aby nanieść na siedzenia zdjęcia, zastosowano najnowsze rozwiązanie – tkaninę nadrukowywaną
–Jako pierwsi na świecie jesteśmy w stanie nadrukować zdjęcia na tkaninie wykorzystując aż do 90 000 kolorów – mówi Oskar Górski, przedstawiciel firmy Camira Fabrics, która jest partnerem projektu. – Oprócz tego materiału, w tramwaju poznańskiego MPK są testowane dwie nasze tkaniny runowe w kolorach zbliżonych do barw przewoźnika. Niebawem zamontujemy także, w wybranych miejscach w tym samym tramwaju, siedziska ze sztucznej skóry.
Aktualne testy to ciąg dalszy projektu rozpoczętego na początku lipca w autobusie o numerze bocznym 1001. Tam bowiem MPKPoznań zamontował siedzenia ze sztucznej skóry oraz tkanin runowych firmy Lantal.
Teraz – w tramwaju o numerze bocznym 628 – sprawdzane są rozwiązania zaproponowane przez firmę Camira, która jest dostawcą kompletnych tekstylnych rozwiązań do wnętrz pojazdów, oferującym tkaniny runowe oraz skóry sztuczne i naturalne oraz firmę MK Seats, świadczącą usługi projektowania, produkcji, montażu i serwisu foteli nie tylko dla pasażerów, ale także prowadzących pojazdy.
– Nasze fotele mają szerokie zastosowanie, tworzymy bowiem wysokiej jakości siedzenia, które są bezpieczne i dostosowane do norm europejskich – mówi Mariusz Kania, dyrektor zarządzający MK Seats. – Dzięki wykorzystaniu pianki, siedziska w tramwaju nr 628 będą bardziej miękkie niż obecnie stosowane w tramwajach MPKPoznań. Prezentując swój produkt dajemy jednocześnie możliwość przetestowania go w praktyce: pasażerom – podczas podróży, a pracownikom przewoźnika – w trakcie codziennej obsługi pojazdu.
– Przed podjęciem ewentualnej decyzji o zmianie wymogów związanych z siedzeniami do nowo kupowanych pojazdów, chcemy sprawdzić jakie materiały są dostępne na rynku i jak sprawują się podczas codziennej eksploatacji – dodaje Krzysztof Dostatni. – Musimy wiedzieć, czy łatwo je utrzymać w czystości, czy są odporne na zabrudzenia, czy są wytrzymałe, odporne na ścieranie, blaknięcie i wybarwianie. Na te elementy będziemy zwracać uwagę.
W Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej przy ul. Rajskiej 1 w Krakowie stanął automat biletowy MPK Kraków. Czytelnicy mogą kupić bilet komunikacji miejskiej w trakcie pożyczania lub oddawania książek. Automat działa w budynku od 3 marca. Przy jego pomocy mieszkańcy miasta i użytkownicy biblioteki będą mogli przedłużać uprawnienia do korzystania z Karty Krakowskiej, a także korzystać z […]
Do 5 tys. zł grzywny lub do 5 lat pozbawienia wolności grozi młodemu mężczyźnie, który w nocy z 31 sierpnia na 1 września namalował na olsztyńskim tramwaju graffiti. Do zdarzenia doszło na stacji odstawczej przy ul. Kołobrzeskiej. Akt wandalizmu trwać miał ok. 8 minut. Pierwsze informacje o zdarzeniu pojawiły się w mediach społecznościowych we wtorek […]
Koleje Izraelskie (IR) zakończyły pełną elektryfikację połączenia A1 na linii Jerozolima Navon – Tel-Awiw ha-Hagana. W niedzielę 6 września na odcinku Tel Awiw Savidor / Central i Hertzliya rozpoczęły się testy. Testy realizowane są bez obecności pasażerów. Ich pozytywne zakończenie pozwoli rozpocząć na linii przewozy komercyjne i wyeliminuje konieczność przesiadania się podróżnych między Jerozolimą a […]