Rozpoczęli pracę po godz. 5.00 i kontynuowali ją do późnych godzin nocnych – łącznie ponad 20 godzin. Tak wyglądało betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego w Krakowie. To istotny element budowy przeprawy – przyspieszy ona przejazd pociągów dalekobieżnych przez miasto. Docelowo w tym miejscu powstaną trzy przeprawy i dodatkowe tory.
Fot. Piotr Hamarnik / PKPPLKW czasie pracy wykonawcy wylali na płytę mostu ok. 1,2 tys. metrów sześciennych betonu. Liczba ta odpowiada ilości mieszczącej się przeszło w 130 betonowozach. Podawany był równocześnie z obydwu brzegów i sąsiedniego mostu przez 4 pompy.
Akcji, ze względów technologicznych, nie można było przerwać, a beton musiał być wylewany w ściśle określonych warunkach atmosferycznych.
– Nowemosty kolejowe w Krakowie to wyższa jakość podróży pociągiem. Dzięki tej inwestycji istotnie skróci się czas przejazdu pociągów. Realizacja tego zadania da nowe możliwości dla rozwoju kolei aglomeracyjnej, z której pasażerowie korzystają coraz chętniej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Betonowanie środkowego przęsła to kluczowy etap budowy nowej krakowskiej przeprawy. Gdy materiał stężeje wykonawcy przystąpią do montażu stalowych elementów konstrukcji. W sumie most będzie się składał z trzech łukowych przęseł. Znajdą się na nim dwa tory kolejowe, przeznaczone przede wszystkim dla pociągów dalekobieżnych, które będę pokonywać Wisłę z prędkością 100 km/h. Obiekt będzie gotowy w I połowie 2022 roku.
– InwestycjaPLK nie tylko poprawi warunki podróży koleją, ale również stanie się nową wizytówką miasta. Nowemosty kolejowe nad Wisłą pozytywnie wpiszą się lokalny krajobraz – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W sumie nad Wisłą PLK zaplanowały trzy mosty kolejowe. Po pierwszym już jeżdżą pociągi. Pozostałe dwa są w budowie. Ostatnia przeprawa będzie podzielona na część dla pociągów, oraz pieszych i rowerzystów. Dzięki temu poprawi się komunikacja w centrum miasta i zwiększy dostęp do przystanku Kraków Zabłocie.
Nowa kolej w Krakowie – dla sprawnych połączeń lokalnych i międzynarodowych
Budowa nowych mostów kolejowych w Krakowie to część projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Inwestycja za przeszło 1 mld zł, współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę” zapewni sprawny przejazd pociągów międzynarodowych, dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych, a rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego pozwoli przewoźnikom na uruchomienie większej liczby połączeń.
Nie żyje nastolatka, która w niedzielę, pod Toruniem, wtargnęła na tory przed nadjeżdżający pociąg.. O zdarzeniu informuje portal „Oto Toruń”. Do wypadku doszło na przejeździe kolejowym w okolicach ul. Leśnej w Małej Nieszawce. Jak wynika z ustaleń policji, w niedzielę 10 października w południe, pod kołami pociągu zginęła 12-latka. Przyczyny i okoliczności wypadku bada policja […]
Firma Dysten od lat specjalizuje się w projektowaniu i produkcji nowoczesnych rozwiązań elektronicznych do systemów informacji pasażerskiej dla branży kolejowej. Postępująca digitalizacja oraz konieczność zwiększenia efektywności transportu, a także komfortu pasażerów są głównymi czynnikami wpływającymi na rozwój oferowanych technologii. Firma związana jest z branżą kolejową od 2015 roku, sukcesywnie rozwijając się, dostarcza nowych rozwiązań i […]
Ukrzaliznytsia SA wybuduje we własnych zakładach 60 nowych wagonów towarowych. To pierwsze działania w ramach Programu Odnowy Taboru Towarowego, zainicjowanego przez UZ. Pierwsza partia wagonów oddana została do eksploatacji 28 stycznia. W latach 2022-2025 Koleje Ukraińskie planują uzupełnić flotę taborową liczbą 7,9 tys. nowych wagonów, m.in. do przewozu zboża. Będzie to największy proces odnowy taboru. […]