Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Największe przęsło mostu kolejowego w Krakowie zabetonowane [ZDJĘCIA]

Rozpoczęli pracę po godz. 5.00 i kontynuowali ją do późnych godzin nocnych – łącznie ponad 20 godzin. Tak wyglądało betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego w Krakowie. To istotny element budowy przeprawy – przyspieszy ona przejazd pociągów dalekobieżnych przez miasto. Docelowo w tym miejscu powstaną trzy przeprawy i dodatkowe tory.

Największe przęsło mostu kolejowego w Krakowie zabetonowane [ZDJĘCIA]
Fot. Piotr Hamarnik / PKP PLK
W czasie pracy wykonawcy wylali na płytę mostu ok. 1,2 tys. metrów sześciennych betonu. Liczba ta odpowiada ilości mieszczącej się przeszło w 130 betonowozach. Podawany był równocześnie z obydwu brzegów i sąsiedniego mostu przez 4 pompy.

Akcji, ze względów technologicznych, nie można było przerwać, a beton musiał być wylewany w ściśle określonych warunkach atmosferycznych.

Nowe mosty kolejowe w Krakowie to wyższa jakość podróży pociągiem. Dzięki tej inwestycji istotnie skróci się czas przejazdu pociągów. Realizacja tego zadania da Nowe możliwości dla rozwoju kolei aglomeracyjnej, z której pasażerowie korzystają coraz chętniej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.