Rozpoczęli pracę po godz. 5.00 i kontynuowali ją do późnych godzin nocnych – łącznie ponad 20 godzin. Tak wyglądało betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego w Krakowie. To istotny element budowy przeprawy – przyspieszy ona przejazd pociągów dalekobieżnych przez miasto. Docelowo w tym miejscu powstaną trzy przeprawy i dodatkowe tory.
Fot. Piotr Hamarnik / PKPPLKW czasie pracy wykonawcy wylali na płytę mostu ok. 1,2 tys. metrów sześciennych betonu. Liczba ta odpowiada ilości mieszczącej się przeszło w 130 betonowozach. Podawany był równocześnie z obydwu brzegów i sąsiedniego mostu przez 4 pompy.
Akcji, ze względów technologicznych, nie można było przerwać, a beton musiał być wylewany w ściśle określonych warunkach atmosferycznych.
– Nowemosty kolejowe w Krakowie to wyższa jakość podróży pociągiem. Dzięki tej inwestycji istotnie skróci się czas przejazdu pociągów. Realizacja tego zadania da nowe możliwości dla rozwoju kolei aglomeracyjnej, z której pasażerowie korzystają coraz chętniej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Betonowanie środkowego przęsła to kluczowy etap budowy nowej krakowskiej przeprawy. Gdy materiał stężeje wykonawcy przystąpią do montażu stalowych elementów konstrukcji. W sumie most będzie się składał z trzech łukowych przęseł. Znajdą się na nim dwa tory kolejowe, przeznaczone przede wszystkim dla pociągów dalekobieżnych, które będę pokonywać Wisłę z prędkością 100 km/h. Obiekt będzie gotowy w I połowie 2022 roku.
– InwestycjaPLK nie tylko poprawi warunki podróży koleją, ale również stanie się nową wizytówką miasta. Nowemosty kolejowe nad Wisłą pozytywnie wpiszą się lokalny krajobraz – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W sumie nad Wisłą PLK zaplanowały trzy mosty kolejowe. Po pierwszym już jeżdżą pociągi. Pozostałe dwa są w budowie. Ostatnia przeprawa będzie podzielona na część dla pociągów, oraz pieszych i rowerzystów. Dzięki temu poprawi się komunikacja w centrum miasta i zwiększy dostęp do przystanku Kraków Zabłocie.
Nowa kolej w Krakowie – dla sprawnych połączeń lokalnych i międzynarodowych
Budowa nowych mostów kolejowych w Krakowie to część projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Inwestycja za przeszło 1 mld zł, współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę” zapewni sprawny przejazd pociągów międzynarodowych, dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych, a rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego pozwoli przewoźnikom na uruchomienie większej liczby połączeń.
Jak kolej może ułatwić dojazd do miejscowości Darłowo, Darłówko, Mielno oraz sposób wytyczenia nowych lub sprawniejszych połączeń do innych nadmorskich miejscowości – na takie pytania odpowie opracowanie, które zleciły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Materiały uzupełnią realizowane obecnie studium wykonalności dla modernizacji linii między Trójmiastem, Słupskiem, Koszalinem a Szczecinem. W ramach opracowania, zleconego przez PKP […]
Decyzją rady nadzorczej Radosław Kantak został wybrany członkiem zarządu ds. kolejowych. W zarządzie CPK będzie odpowiadał za prace związane m.in.: z planowaniem i realizacją inwestycji kolejowych. W ramach Programu kolejowego CPK powstanie prawie 1800 km nowych linii kolejowych, w tym kolei dużych prędkości. Radosław Kantak jest absolwentem Politechniki Gdańskiej, na której uzyskał tytuł magistra inżyniera […]
Złamanie podstawowych zasad bezpieczeństwa w ruchu doprowadziło do tragedii. Pod tramwaj MPK Łódź wtargnęła kobieta. Jej życia nie udało się uratować. Do tragedii doszło w poniedziałek 16 czerwca w okolicy skrzyżowania ul. Zachodniej z ul. Lutomierską w Łodzi. Starsza kobieta wtargnęła pod jadący tramwaj linii 2. Jak wynika z relacji świadków zdarzenia, 70-latka pokonywała jezdnię […]