Rozpoczęli pracę po godz. 5.00 i kontynuowali ją do późnych godzin nocnych – łącznie ponad 20 godzin. Tak wyglądało betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego w Krakowie. To istotny element budowy przeprawy – przyspieszy ona przejazd pociągów dalekobieżnych przez miasto. Docelowo w tym miejscu powstaną trzy przeprawy i dodatkowe tory.
Fot. Piotr Hamarnik / PKPPLKW czasie pracy wykonawcy wylali na płytę mostu ok. 1,2 tys. metrów sześciennych betonu. Liczba ta odpowiada ilości mieszczącej się przeszło w 130 betonowozach. Podawany był równocześnie z obydwu brzegów i sąsiedniego mostu przez 4 pompy.
Akcji, ze względów technologicznych, nie można było przerwać, a beton musiał być wylewany w ściśle określonych warunkach atmosferycznych.
– Nowemosty kolejowe w Krakowie to wyższa jakość podróży pociągiem. Dzięki tej inwestycji istotnie skróci się czas przejazdu pociągów. Realizacja tego zadania da nowe możliwości dla rozwoju kolei aglomeracyjnej, z której pasażerowie korzystają coraz chętniej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Betonowanie środkowego przęsła to kluczowy etap budowy nowej krakowskiej przeprawy. Gdy materiał stężeje wykonawcy przystąpią do montażu stalowych elementów konstrukcji. W sumie most będzie się składał z trzech łukowych przęseł. Znajdą się na nim dwa tory kolejowe, przeznaczone przede wszystkim dla pociągów dalekobieżnych, które będę pokonywać Wisłę z prędkością 100 km/h. Obiekt będzie gotowy w I połowie 2022 roku.
– InwestycjaPLK nie tylko poprawi warunki podróży koleją, ale również stanie się nową wizytówką miasta. Nowemosty kolejowe nad Wisłą pozytywnie wpiszą się lokalny krajobraz – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W sumie nad Wisłą PLK zaplanowały trzy mosty kolejowe. Po pierwszym już jeżdżą pociągi. Pozostałe dwa są w budowie. Ostatnia przeprawa będzie podzielona na część dla pociągów, oraz pieszych i rowerzystów. Dzięki temu poprawi się komunikacja w centrum miasta i zwiększy dostęp do przystanku Kraków Zabłocie.
Nowa kolej w Krakowie – dla sprawnych połączeń lokalnych i międzynarodowych
Budowa nowych mostów kolejowych w Krakowie to część projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Inwestycja za przeszło 1 mld zł, współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę” zapewni sprawny przejazd pociągów międzynarodowych, dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych, a rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego pozwoli przewoźnikom na uruchomienie większej liczby połączeń.
Nawet 6 tys. litrów oleju napędowego lub benzyny w ciągu doby wlać może do cysterny kolejowej nowy nalewak bramowy, który uruchomiła Grupa LOTOS. Pierwszy proces odbył się w ubiegłym tygodniu. Pełne moce nalewcze obiekt osiągnie w drugim kwartale roku. Inwestycja jest w pełni ekologiczna dzięki nowej instalacji odzysku oparów. Nowy nalewak NB04 to 4-pętrowa budowla, […]
Dworzec kolejowy w Mławie zyskał swoją patronkę. Jest nią dr Anna Tomaszewicz-Dobrska, mławianka, pierwsza kobieta z dyplomem lekarskim pracująca na ziemiach polskich, która zabiegała o równy dostęp do studiów wyższych dla kobiet. Uroczystości nadania imienia obiektowi odbyły się we wtorek 5 października. Dworzec kolejowy w Mławie jest jednym z pierwszych nowo wybudowanych Innowacyjnych Dworców Systemowych […]
Mostostal Warszawa rozpoczął prace na placu budowy w pełni zautomatyzowanej eko-myjni PKP Intercity we Wrocławiu. Inwestycja, warta 37 mln zł, powstanie na bocznicy przewoźnika. Planowany termin oddania obiektu to grudzień 2023 r. Wykonawca przeszkoli pracowników przewoźnika i będzie świadczyć usługi gwarancyjne przez okres 3 lat. Budowa realizowana jest w ramach POIiŚ 2014-2020 dla projektu „Kolej […]