Rozpoczęli pracę po godz. 5.00 i kontynuowali ją do późnych godzin nocnych – łącznie ponad 20 godzin. Tak wyglądało betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego w Krakowie. To istotny element budowy przeprawy – przyspieszy ona przejazd pociągów dalekobieżnych przez miasto. Docelowo w tym miejscu powstaną trzy przeprawy i dodatkowe tory.
Fot. Piotr Hamarnik / PKPPLKW czasie pracy wykonawcy wylali na płytę mostu ok. 1,2 tys. metrów sześciennych betonu. Liczba ta odpowiada ilości mieszczącej się przeszło w 130 betonowozach. Podawany był równocześnie z obydwu brzegów i sąsiedniego mostu przez 4 pompy.
Akcji, ze względów technologicznych, nie można było przerwać, a beton musiał być wylewany w ściśle określonych warunkach atmosferycznych.
– Nowemosty kolejowe w Krakowie to wyższa jakość podróży pociągiem. Dzięki tej inwestycji istotnie skróci się czas przejazdu pociągów. Realizacja tego zadania da nowe możliwości dla rozwoju kolei aglomeracyjnej, z której pasażerowie korzystają coraz chętniej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Betonowanie środkowego przęsła to kluczowy etap budowy nowej krakowskiej przeprawy. Gdy materiał stężeje wykonawcy przystąpią do montażu stalowych elementów konstrukcji. W sumie most będzie się składał z trzech łukowych przęseł. Znajdą się na nim dwa tory kolejowe, przeznaczone przede wszystkim dla pociągów dalekobieżnych, które będę pokonywać Wisłę z prędkością 100 km/h. Obiekt będzie gotowy w I połowie 2022 roku.
– InwestycjaPLK nie tylko poprawi warunki podróży koleją, ale również stanie się nową wizytówką miasta. Nowemosty kolejowe nad Wisłą pozytywnie wpiszą się lokalny krajobraz – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W sumie nad Wisłą PLK zaplanowały trzy mosty kolejowe. Po pierwszym już jeżdżą pociągi. Pozostałe dwa są w budowie. Ostatnia przeprawa będzie podzielona na część dla pociągów, oraz pieszych i rowerzystów. Dzięki temu poprawi się komunikacja w centrum miasta i zwiększy dostęp do przystanku Kraków Zabłocie.
Nowa kolej w Krakowie – dla sprawnych połączeń lokalnych i międzynarodowych
Budowa nowych mostów kolejowych w Krakowie to część projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Inwestycja za przeszło 1 mld zł, współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę” zapewni sprawny przejazd pociągów międzynarodowych, dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych, a rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego pozwoli przewoźnikom na uruchomienie większej liczby połączeń.
Najpóźniej pod koniec marca Centralny Port Komunikacyjny ogłosić ma konkurs na prezesa spółki – informuje Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. CPK, cytowany przez Polską Agencję Prasową. Obecnie w spółce trwa audyt wewnętrzny. Jego wyniki poznamy prawdopodobnie jeszcze przed ogłoszeniem konkursu – za około trzy tygodnie. W ramach audytu wewnętrznego, trwa analiza wydatków CPK na Program […]
W niedzielę weszła w życie korekta rozkładu jazdy pociągów. Jakie udogodnienia czekają na pasażerów? Jak zmienią się połączenia i gdzie będą utrudnienia? Od 13 czerwca dostęp do kolei zwiększy 10 nowych przystanków m.in. w Łodzi, Krakowie i Olsztynie. Powróciły połączenia dalekobieżne do Hajnówki oraz Zakopanego. Przewoźnicy wprowadzili pociągi wakacyjne, zarządca infrastruktury kolejowej zaś ma możliwość […]
PKP PLK ogłosiła przetarg na studium wykonalności rozbudowy linii kolejowych w województwie śląskim, w tym m.in. odcinka Katowice – Mysłowice. Tym samym określone zostaną nowe możliwości kolejowe w aglomeracji śląskiej. Planowana rozbudowa śląskich linii kolejowych podyktowana jest wciąż rosnącym zainteresowaniem podróżami w tym regionie. W ramach studium wykonalności przeanalizowane zostaną możliwości budowy dodatkowych torów na […]