W kraju związkowym Turyngia, w środkowych Niemczech, ruszają przygotowania do elektryfikacji głównej linii kolejowej Weimar- Gera – Gössnitz. Odcinek ten zostanie również częściowo przebudowany na linię dwutorową. Wsparcie finansowe w planowaniu prac zapewni zarządca infrastruktury – DB Networks.
Długa na 103 kilometry linia Weimar – Gera – Gössnitz jest jedyną niezelektyfikowaną trasą kolejową między Erfurtem a Chemnitz i Dreznem. W tym 68 km (odcinek między Weimar a Gera) jest dwutorowy. Prace planistyczne pozwolą ustalić, czy warto rozbudować go o kolejne tory – łączna ich długość wynosiłaby 12 km. Już dziś wiadomo też, że 35-kilometrowy odcinek na wschód od Gery do Gössnitz pozostanie jednotorowy.
Prace planistyczne obejmą również elektryfikację całej trasy. Dokumentacja gotowa ma być do końca 2021 r.
Modernizacja i elektryfikacja linii jest priorytetem w niemieckim planie zmian infrastruktury transportowej do roku 2030 i umożliwi wymianę taboru spalinowego na elektryczny. Inwestycja pozwoli wprowadzić regularne połączenia dalekobieżne między Chemnitz a Erfurtem i Zagłębiem Ruhry.