Od 2023 r. mieszkańcy Niemiec będą mogli podróżować komunikacją publiczną za 49 euro miesięcznie. Szczegóły projektu „Deutschlandticket” przedstawił minister transportu Volker Wissing.
Projekt „Deutschlandticket” to odpowiedź na ogromne zainteresowanie pilotażowym programem biletu za 9 euro. W ciągu trzech miesięcy – od czerwca do końca sierpnia – sprzedano 50 mln biletów. Od stycznia 2023 r. niemieccy pasażerowie, którzy zakupią bilet po 49 euro, będą mogli korzystać z przejazdów autobusami, tramwajami i pociągami.
Celem wprowadzenia „Deutschlandticket” jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery i pomoc obywatelom w radzeniu sobie z gwałtownie rosnącą inflacją. Podkreślał to w swoim przemówieniu Volker Wissing.
W czasie trwania projektu „bilet za 9 euro” udało się zapobiec emisji ok. 1,8 mln ton dwutlenku węgla do atmosfery.
Ile niemiecki rząd zapłaci za „Deutschlandticket”?
Według szacunków przedstawionych przez ministra transportu, rząd za program zapłaci ok. 3 mld euro. W kosztach partycypować będą m.in. rządy federalne i stanowe. Sam Berlin obiecuje dodatkowy miliard euro rocznie. Kwota ta wesprzeć ma kraj w kryzysie spowodowanym rosnącymi cenami energii.
– Oferta „Deutschlandticket” to atrakcyjna propozycja, która zaprowadzi nas do największej reformy taryfowej w lokalnym transporcie publicznym w Niemczech – podsumował Wissing.