Inwestycje Pasażer

Nowe perony w kujawsko-pomorskim, wielkopolskim i łódzkim

PKP Polskie Linie Kolejowe poprawiły dostęp do kolei na 20 peronach w województwach kujawsko-pomorskim, wielkopolskim, a także łódzkim. Prace wykonawca realizował m.in. na liniach łączących Poznań z Toruniem i Olsztynem oraz Poznań z Kluczborkiem.

Peron przystanku w Książkach, woj. kujawsko-pomorskie (fot. Łukasz Bryłowski / PKP PLK)
Peron przystanku w Książkach, woj. kujawsko-pomorskie (fot. Łukasz Bryłowski / PKP PLK)

Podróżni zyskali i zyskują coraz lepszy dostęp do pociągów to m. in. efekt przebudowy stacji i przystanków. Kolej staje się bardziej atrakcyjnym i przyjaznym środkiem transportu. Dzięki wykorzystaniu przez PLK SA środków z projektów unijnych oraz środków budżetowych z kolei dogodnie mogą korzystać wszyscy podróżni.

Na terenie woj. kujawsko – pomorskiego PLK SA przebudowała 15 peronów. Wygodniejszy dostęp do kolei zapewniają wyższe, a także lepiej wyposażone konstrukcje na stacjach i przystankach Gniewkowo, Suchatówka, Papowo Toruńskie, Turzno, Kamionki Jezioro, Rychnowo Wielkie, Zieleń oraz Książki. Efektem prac są wygodniejsze podróże na trasie z Poznania przez Toruń do Olsztyna (linia kolejowa nr 353 Poznań Wschód – Skandawa).

Perony dzięki budowie pochylni stały się dostępniejsze dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Są wiaty i ławki, a także nowe gabloty informacyjne i oznakowanie, ułatwiające orientację. Wsparciem dla osób niewidomych i niedowidzących są ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą. Zamontowano również jaśniejsze oświetlenie typu LED.

W Wielkopolsce przebudowano 4 perony na linii kolejowej nr 272 Kluczbork – Poznań Główny. Lepszy dostęp do kolei PKP PLK zapewniły na stacjach i przystankach Domanin, Łęka Opatowska, Solec Wielkopolski, a także Pierzchno. Do kwietnia 2023 r. planowane jest zakończenie prac na peronach w Słupi oraz Kępnie, gdzie dostęp do kolei ułatwią 2 windy. Na terenie woj. łódzkiego podróżni wygodniej wsiadają do pociągów z przebudowanego peronu na przystanku Wolbórka, na trasie łączącej Łódź z Piotrkowem Trybunalskim.

Inwestycja ma wartość ok. 100 mln zł. Realizowana jest przy współfinansowaniu z Unii Europejskiej – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko.

Dodaj komentarz