Będą mogli z niego skorzystać pielgrzymi zainteresowani uczestnictwem w uroczystościach pierwszej w historii Warmii beatyfikacji. Dodatkowy pociąg wyjedzie z Olsztyna wcześniej od planowych.
Wyjazd do miejsca uroczystości: Olsztyn Główny (6:34) – Braniewo (8:28). Pociąg zatrzyma się w:
- Dobrym Mieście (7:21)
- Ornecie (7:44)
- Pieniężnie (8:01)
- Dodatkowo ma postój techniczny w Gutkowie – 18 minut
Powrót: Braniewo (15:35) – Olsztyn (17:24). Pociąg zatrzymuje się w:
- Pieniężnie (16:04)
- Ornecie (16:21)
- Dobrym Mieście (16:45)
- Olsztynie Zach. (17:20)
- Postój techniczny w Gutkowie 8 minut
Cena biletu w jedną stronę bez zniżek wynosi 29,70 zł. Obowiązują ulgi ustawowe. Bilety można nabyć w kasach biletowych oraz u obsługi pociągu.
Ponadto 31 maja na trasie Olsztyn – Braniewo, zgodnie z dotychczas realizowanym rozkładem jazdy, będą kursowały pociągi:
- Olsztyn Główny (8:16) – Braniewo (10:08)
- Olsztyn Główny (12:33) – Braniewo (14:24)
- Braniewo (10:38) – Olsztyn Główny (12:31)
- Braniewo (14:48) – Olsztyn Główny (16:46)
Poprawie skomunikowania wschodniej części województwa posłuży uruchomienie połączeń kolejowych na odcinku Ełk – Giżycko – Ełk od 18 czerwca 2025 roku.
– Ponad dwuletnie opóźnienia remontowe na linii kolejowej 38 spowodowały, że cały czas jeździła tam autobusowa komunikacja zastępcza – mówi wicemarszałkini Katarzyna Sobiech. – W związku z tym, że nie ma ciągłości na trasie do Korsz, w dalszym ciągu pozostaje AKZ z Giżycka do Korsz. A na trasie Giżycko – Ełk pociągi będą się poruszały w wahadłowo. Dodatkowo rano z Olsztyna wyjedzie pociąg do Ełku, potem wahadłowo trzy razy objedzie trasę Ełk–Giżycko i będzie wieczorem wracał do Olsztyna.
Aktualny rozkład jazdy pociągów w relacji Olsztyn – Korsze – Giżycko – Ełk od Korsz do Giżycka i dalej Ełku prowadzony jest autobusową komunikacją zastępczą ze względu na remont odcinka Korsze – Giżycko i wciąż nieukończony odcinek (elektryfikacja) Giżycko – Ełk.
– Niepewne terminy oddania linii nr 38, a także ograniczenia przepustowości na alternatywnej linii nr 219 przez Szczytno i Pisz oraz ograniczenia w dostępności taboru spalinowego, jakim dysponuje nasz przewoźnik w ramach realizowanej umowy na świadczenie kolejowych połączeń regionalnych, dotychczas uniemożliwiały wypracowanie satysfakcjonującego rozwiązania i uruchomienia kolejowych połączeń na Mazury do Giżycka – dodaje marszałek województwa. – Dzięki ogromnemu zaangażowaniu wszystkich naszych partnerów, dobrej współpracy i komunikacji udało się stworzyć ofertę, która jest dobra dla podróżnych.
– Bardzo cieszymy się, że od 18 czerwca nie tylko komunikacja autobusowa, ale też nasze pociągi będą wozić pasażerów na trasie Ełk – Giżycko w okresie wakacyjnym – mówi prezes zarządu POLREGIO Krzysztof Pietrzykowski. – Myślę, że ma to znaczenie dla mieszkańców i turystów. Każdy ze składów będzie miał wagon przystosowany do transportu rowerów. Mamy jednak świadomość jakim taborem dysponuje POLREGIO. Nie jesteśmy tym usatysfakcjonowani. W 2015 roku spółka posiadała ponad 900 pojazdów, w tym momencie jest to ponad 300. To efekt braku inwestycji w poprzednich latach w tabor spółki. Zarówno w elektryczny jak i spalinowy. Podejmujemy działania, żeby tę sytuację poprawić.