Pasażer Raport z Polski

Nowy wzór biletów PKP Intercity

PKP Intercity wprowadziło nowy wzór biletów na podróże swoimi pociągami. W punktach kasowych wymieniło także wszystkie urządzenia drukujące na cichsze i szybciej działające.

Pociąg EIP PKP Intercity (Fot. Warsaw by Drone / PKP Intercity)
Pociąg EIP PKP Intercity (Fot. Warsaw by Drone / PKP Intercity)

Proces wymiany i instalacji nowych drukarek biletowych termicznych i drukarek fiskalnych rozpoczął się w czerwcu. Podzielony został na trzy etapy, którego ostatni właśnie został zakończony. Wyeksploatowane drukarki igłowe przeszły do historii. Zastąpił je sprzęt dużo cichszy, szybszy oraz cechujący się lepszą czytelnością wydruku.

– Cały czas wprowadzamy zmiany mające na celu unowocześnienie i usprawnienie procesu zakupu biletów. Intensywnie pracujemy nad rozwojem sprzedaży poprzez kanały zdalne – budujemy nowy internetowy system oraz aplikację mobilną. Nie zapominamy jednak o tradycyjnym sposobie zakupu biletów, czyli kasach. Właśnie zakończyliśmy proces wymiany sprzętu w okienkach kasowych na nowocześniejszy, który przyczyni się do poprawy komfortu pracy kasjerów – wyjaśnia Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.

 

Bilet na zabezpieczonym papierze

Bilety z nowych drukarek biletowych drukowane są na zabezpieczonym papierze według standardów międzynarodowych. Przewoźnik dostosował wzory biletów do dotychczas obowiązujących, a z uwagi na zmianę wielkości druków, zaprojektował także nowy rodzaj kopert biletowych. Dzięki drukarkom fiskalnym zwiększy się również zakres możliwości m.in. w kwestii dostępności innych produktów, niż tylko bilety na przejazd. Na wydrukach paragonów będzie można umieścić przydatne dla pasażerów informacje, np. o połączeniach, a także treści marketingowe i reklamowe. Działanie nowych urządzeń znacząco poprawią komfort pracy kasjerów.

W ostatnich latach PKP Intercity wymieniło również urządzenia mobilne, z których korzystają pracownicy drużyn konduktorskich. Zestawy składające się z terminala, drukarki oraz pin-pada funkcjonują w oparciu o technologię bezprzewodową z opcją korzystania z sieci WiFi w pociągach oraz z sieci komórkowej LTE z możliwością aktywnego przełączenia pomiędzy dwoma operatorami. Pracownicy korzystają z lekkich i poręcznych terminali. Są one przy tym odporne na upadek, różnicę temperatur i wilgoć, dzięki czemu mogą być stosowane w zmiennych warunkach.

Dodaj komentarz