Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Modernizacja linii kolejowych i jeden bilet kolejowo-autobusowy. Rząd wprowadza Nowy Polski Ład

Rząd stawia na rozwój transportu i poprawę funkcjonowania przedsiębiorstw. Kto na rządowym programie społeczno-gospodarczym zyska, a kto straci?

Fot. Oficjalna strona partii PiS

Tysiące kilometrów nowych linii kolejowych, inwestycje w logistykę i zeroemisyjny transport, a także wielka rewolucja podatkowa dla przedsiębiorców – rząd Prawa i Sprawiedliwości przedstawił w połowie maja Nowy Polski Ład – swój pocovidowy program społeczno-gospodarczy dla Polski. Które założenia realnie poprawią życie Polaków, a które je utrudnią?

– Chcemy pokazać nasz program, a właściwie coś więcej niż program, bo Polski Ład to nowa umowa społeczna dla wszystkich Polaków – powiedział Premier Mateusz Morawiecki, który wspólnie z prezesem Prawa i Sprawiedliwości Jarosławem Kaczyńskim przedstawił założenia Nowego Polskiego Ładu.

 

Na pięć głównych filarów programu odbudowy polskiej gospodarki w najbliższych latach składa się:

Skupmy się na punktach skierowanych do przedsiębiorców i branży transportowej.

Fundamentem programu jest obniżka podatków, inwestycje, które pozwolą utworzyć pół miliona nowych miejsc pracy, emerytury bez podatku czy rozwój sieci transportu kolejowo-drogowego.

W przedstawionym programie rząd stawia na utworzenie nowoczesnej infrastruktury. Jak zapowiedział premier Mateusz Morawiecki, w 7 lat powstać ma 2,5 tys. km nowych dróg i autostrad.

– Do roku 2030/31 zakończymy budowę pełnej siatki nowych dróg i autostrad – dodał Prezes Rady Ministrów w trakcie konferencji. – Na ten cel przeznaczymy 220 mld zł. Kwota ta pokazuje skalę wysiłku, rozmach i energię, jaką włożyliśmy w Nowy Polski Ład.