ÖBB buduje nowoczesną dźwiękoszczelną ścianę między Redlham Tuffeltsham i Attnang-Puchheim. Inwestycja maksymalnie ma ograniczyć wpływ hałasu na osoby mieszkające wzdłuż linii.
ÖBB każdego roku przewozi miliony podróżnych i miliony ton towarów. Chcąc minimalizować wpływ hałasu na środowisko i mieszkańców, przewoźnik zainaugurował akcję „Leise Gleise” („Ciche Ścieżki”). Do końca 2021 r. na terenie Redlham powstanie nowoczesna ściana chroniąca przed hałasem wytwarzanym w trakcie przejazdów pociągów.
Toczące się koła na szynach generują dźwięk – podstawowe prawo fizyczne, którego nie da się łatwo obejść. Istnieją jednak sposoby na zminimalizowanie rozprzestrzeniania się dźwięku i tym samym odciążenie mieszkańców. Szczególnie skuteczne okazały się ściany dźwiękochłonne. Aby jeszcze lepiej chronić w przyszłości mieszkańców na obszarze między Redlham Tuffeltsham i Attnang-Puchheim, ÖBB wybuduje nowoczesny mur o wysokości 3,75 m oraz długości 840 m. Inwestycję wspierają dwie prowincje: Górna Austria oraz gmina Redlham.
Koszt projektu to ok. miliona euro. W połowie dofinansuje je ÖBB Infrastruktur AG, resztę zapłacą po równo partnerzy.
Do wzniesienia przez firmę ÖBB-Infrastruktur AG ściany dźwiękochłonnej konieczne są prace przygotowawcze, które rozpoczęły się 23 sierpnia. Powstanie ściany planowane jest na 17 grudnia br.
Inicjatywa „Leise Gleise”
ÖBB jest największą austriacką firmą zajmującą się ochroną klimatu. Jej celem jest zwrócenie uwagi na wpływ transportu na środowisko. Wśród inicjatyw spółki jest m.in. przeniesienie transportu towarów z dróg na tory. Przewoźnik inwestuje w przyjaźniejsze środowisku pociągi, energię odnawialną, a także zwraca uwagę na wpływ hałasu na otoczenie.
Na zmniejszenie hałasu na kolei, poza budową ekranów dźwiękoszczelnych, wpływa m.in. regularne szlifowanie szyn. Również do końca 2021 r. wszystkie wagony towarowe ÖBB Rail Cargo Group będą wyposażone w tzw. hamulce szeptane, które wykorzystują specjalne kompozyty gumowo-miedziowe, aby zmniejszyć percepcję hałasu o połowę.