Rozbudowa linii kolejowej Lustenau – Lauterach w Austrii wchodzi w zaawansowany etap. Prace, które rozpoczęły się jesienią 2019 roku, kontynuowane będą w nadchodzącym roku. ÖBB zaprezentowało dalszy plan zmian.
Szeroko zakrojone prace nad rozbudową linii kolejowej między gminami Lustenau, Hard i Lauterach, w celu dostosowania ich do lokalnych wymogów ruchu, rozpoczęto ponad rok temu. Remont pozwoli uruchomić w odstępach półgodzinnych kolei S-Bahn oraz przyspieszyć połączenia międzynarodowe.
Ponadto dzięki tej rozbudowie Lustenau, największe miasto targowe w Austrii, zostanie lepiej skomunikowane z siecią transportu publicznego w Dolinie Renu.
Wykonawca prac przeprowadził już modernizację mostów i innych obiektów inżynieryjnych. Trwa budowa i renowacja przystanków oraz budowa systemów odwadniających. Latem i jesienią przeprowadzono także istotne prace torowe, pozwalające stworzyć na trasie drugi tor. Działania te wymagały całkowitego zamknięcia linii.
Część prac wykonywana jest nocą.
– Niestety projekty budowlane tej wielkości nie mogą być realizowane bez pracy w porze nocnej i zwiększonego poziomu hałasu oraz zapylenia. ÖBB pragnie podziękować zaniepokojonym mieszkańcom za zrozumienie, jakie okazali w ciągu ostatnich kilku miesięcy oraz za niezbędne środki w nadchodzących miesiącach – informuje ÖBB.
Zapowiedź nadchodzących prac w 2021 roku
Po zakończeniu prac na pętli północnej i południowej wykonawca rozpocznie działania w rejonie przystanków w Hard i Lauterach. Od 6 kwietnia do 1 czerwca 2021 r. zamknie zaś linię, by przeprowadzić dalsze prace torowe między Lustenau i Hard oraz Hard i Lauterach, a także na mostach – nad Birkagraben i Kotergraben, na Lauterachbrücke i Rotachstrasse stworzy zaś drugą konstrukcję wsporczą. W okolicy gminy Lauterach prowadzone będą prace dot. linii napowietrznych, telekomunikacji, dostawy energii oraz kolejowych systemów bezpieczeństwa.
W 2021 r. wykonawca umieści wzdłuż torów ekrany akustyczne.
Odcinek między Lustenau i Lauterach jest ostatnim odcinkiem rozbudowy linii kolejowej St. Margrethen – Lauterach. Istotnymi elementami projektu są: przebudowa przystanku Hard-Fußach w nowoczesny węzeł komunikacyjny oraz budowa przystanku Lauterach West (nowa nazwa po oddaniu do użytku Lauterach Unterfeld), na którym zniesione zostaną bariery architektoniczne.