Od niedzieli wprowadzona została korekta rozkładu jazdy pociągów. Korekta pozwala na sprawne przejazdy pociągów oraz kontynuowanie prac na torach wartych prawie 76 mld zł prac. Jakie zmiany zaszły?
Korekta rozkładu jazdy obowiązuje od 30 sierpnia do 7 listopada. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z przewoźnikami opracowały połączenia w taki sposób, aby najlepiej wykorzystać dostępne możliwości linii kolejowych. Dla zrealizowania kolejnych inwestycji przewidziane są zmiany na sieci kolejowej. 85 proc. Krajowego Programu Krajowego o wartości 76 mld zł to projekty już zakończone i na zaawansowanym etapie realizacji. Dzięki inwestycjom kolej staje się dostępniejsza, bezpieczniejsza i coraz bardziej konkurencyjna.
Wygodniej w podróż po nowych torach z nowych peronów
Między Lublinem a Dęblinem pociągi jadą po drugim zmodernizowanym torze. Tym samym na całym odcinku Lublin – Pilawa ruch odbywa się po obu nowych torach. Dzięki temu pasażerowie korzystają już ze wszystkich przebudowanych na trasie stacji i przystanków. Dzięki inwestycji czas podróży z Lublina do Dęblina skrócił się o ok. 7 minut, a z Lublina do Warszawy o średnio 20 minut. Także dziś powróciły pociągi na odcinek Otwock – Pilawa. Podróżni zyskali nowe perony na 3 stacjach i 6 przystankach.
Po wakacjach podróżni korzystają już z trzech nowych peronów na stacji Rzeszów Główny. To efekt zakończenia prac na ostatnim peronie nr 3 oraz w przejściu podziemnym. Jesienią komfort i lepszą dostępność na stacji dopełnią windy i schody ruchome.
Podróżni między Krzyżem a Szczecinem na modernizowanej linii kolejowej Poznań – Szczecin korzystają z sześciu nowych, dostępniejszych peronów. We wrześniu zostaną udostępnione perony w Choszcznie, Starym Klukomiu, Morzycy i Kolinie, a w październiku na przystanku Szczecin Zdunowo i stacji Reptowo.
Pozytywne zmiany także w Koninie i Kole na linii nr 3 z Poznania do Warszawy. Podróżni w pełni zyskali zmodernizowane przejścia podziemne. Dostęp do kolei osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się ułatwią windy.
W aglomeracji łódzkiej pasażerowie korzystają z nowego peronu na przystanku Łódź Marysin. We wrześniu przystanek Łódź Stoki zyska nowe przejście podziemne dla pieszych z windą dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na przystanku Łódź Arturówek będzie dodatkowe dojście do peronu, a podróżni z rowerami zyskają ścieżkę rowerową. Podróże między Łodzią Widzewem a Zgierzem ułatwi nowoczesny system informacji pasażerskiej zamontowany na przystankach i infokioski.
Między Czachówkiem a Warką na odcinku Radom – Warszawa pociągi jadą już po dwóch torach. Oznacza to większą przepustowość na trasie. Na pasażerów czekają przebudowane perony m. in. na przystankach Michalczew, Krężel, Sułkowice.
Pociągi wracają, po remontach sprawniejsze podróże koleją
Zakończenie prac na linii 27 Sierpc – Nasielsk, po przebudowie mostu oraz przepustu na szlaku Koziebrody – Raciąż, oznacza powrót pociągów na trasę. Bezpośrednio, bez przesiadek na autobusy, pojedziemy z Kłodzka do Wałbrzycha. Znów przyjmuje pociągi odcinek Głuszyca – Wałbrzych Główny, zamknięty dla ruchu z powodu remontu tunelu kolejowego.