Kolejne etapy inwestycji dla lepszych podróży
Na odcinku Zgierz – Kutno za pociągi regionalne kursują autobusy. Składy PKP Intercity z Łodzi do Kutna jadą zmienioną trasą przez Koluszki i Łowicz. Pod koniec sierpnia ruszają roboty na jednotorowej linii na odcinku Zgierz – Ozorków – Łęczyca nr 16 w ramach modernizacji trasy Łódź – Kutno.
Od 10 września na odcinkach Kraków – Zakopane oraz Sucha Beskidzka – Szaflary za pociągi PKP Intercity i POLREGIO będą kursować autobusy. Utrzymana pozostaje komunikacja zastępcza dla pociągów POLREGIO na odcinku Kraków Płaszów – Bielsko Biała na linii nr 117. Po wakacyjnej przerwie, kontynuowane będą prace na linii do Zakopanego, m.in. od Chabówki do Zakopanego. Rozpoczną się też prace na linii z Suchej Beskidzkiej do Chabówki.
PKP Intercity: powroty pociągów na trasy
Do kursowania wróciły pociągi, które do tej pory były zawieszone w związku z ograniczeniem oferty przewozowej w czasie trwającej epidemii. Szybkie późnowieczorne połączenie pomiędzy Warszawą i Krakowem od 29 sierpnia zapewnia m. in. IC Łokietek rel. Kraków Główny – Warszawa Wschodnia, a także IC Warmia rel. Olsztyn Główny – Kraków Główny, który jedzie w pełnej relacji. Od 30 sierpnia do dyspozycji pasażerów jest także kursujący codziennie TLK Bryza rel. Olsztyn – Kołobrzeg – Olsztyn.
Weekendową ofertę przewozową między Warszawą a Wrocławiem uzupełnia TLK Krasiński kursujący w piątki i niedziele z Wrocławia, a w soboty i poniedziałki z Warszawy. Od 2 października w piątki i niedziele na trasę Olsztyn – Szczecin – Olsztyn wróci TLK Stańczyk.
Od korekty rozkładu jazdy pociąg Neptun relacji Warszawa Zachodnia – Gdynia Główna zmienił kategorię na IC i dodatkowo zatrzyma się w Legionowie (tylko w kierunku Trójmiasta), Nowym Dworze Mazowieckim, Ciechanowie, Mławie, Działdowie (tylko w kierunku Warszawy), utrzymując atrakcyjny czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Trójmiastem.
Kompleksowa informacja i pomoc dla podróżnych
Informacje dotyczące obowiązującego rozkładu jazdy pociągów są dostępne na stacjach i przystankach w formie plakatów, w wyszukiwarkach portalpasazera.pl, rozkład-pkp.pl oraz w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera i Rozkład-PKP. Również przewoźnicy publikują rozkład jazdy na stronach internetowych. Odjazdy i przyjazdy pociągów są wyświetlane także na tablicach oraz infokioskach na stacjach.
Dokładne informacje na temat rozkładu jazdy PKP Intercity pasażerowie uzyskają na stronie www.intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.). Ponadto do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni. Od 28 do 31 sierpnia na 11 dworcach w wybranych miastach Polski (Warszawa Centralna, Wschodnia i Zachodnia, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Kraków Główny, Poznań, Szczecin, Wrocław, Zakopane), pomogą pasażerom ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży.
Centrum Wsparcia Klienta (CWK) to działający całodobowo zespół, który zapewnia pasażerom pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień na kolei, spowodowanych np. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, CWK organizuje zastępczy transport podróżnych do stacji docelowej czy wydawanie poczęstunków na dworcach. Pracownicy CWK współpracują z załogami pociągów pasażerskich oraz koordynują obsługę pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej. W czasie wakacyjnych podróży wsparciem służą także pracownicy punktów InfoDworzec.