Pesa uzyskała do tej pory 23 homologacje zagraniczne i dostarczyła zagranicznym klientom 253 pociągi oraz 172 tramwaje. Pojazdy Pesa wykorzystują przewoźnicy kolejowi w Niemczech, Włoszech, Czechach, na Litwie, Białorusi i Ukrainie, a tramwajami podróżują mieszkańcy Moskwy, Kijowa, Sofii, rumuńskiego Cluj, węgierskiego Szeged i Kaliningradu. W tej chwili spółka, poza umową z ČD, produkuje elektryczne zespoły trakcyjne dla czeskiego RegioJet, Kolei Dolnośląskich i tramwaje dla Jassy w Rumunii, Sofii, Chorzowa i Torunia.
Powiązane artykuły
Trzeci strajk na niemieckich torach. Protest potrwa tydzień
Rozmowy między Deutsche Bahn a Niemieckim Związkiem Maszynistów (GDL) poniosły fiasko. Pracownicy kolei zapowiedzieli kolejny strajk. Tym razem potrwa on tydzień. Protest maszynistów pociągów towarowych rozpocznie się w środę 1 września. Pociągi pasażerskie zatrzymają się w czwartek, od wczesnych godzin porannych. Będzie to trzeci, jednocześnie najdłuższy strajk w obecnym sporze płacowym. Jak zapowiadają pracownicy DB, […]
Ukrzaliznycia wprowadza podwyżki dla pracowników
Koleje Ukraińskie wypłaciły pracownikom wyższe pensje. W lipcu stawka godzinowa zwiększona została o 10 proc. Dotyczy to osób, które zarabiają rocznie mniej niż 30 tys. dolarów. – To wskaźnik stopniowego wzrostu gospodarczego i ożywienia finansowego UZ – powiedział p.o. Prezesa Zarządu Ukrzaliznycii Iwan Yuryk. Decyzja o podniesieniu stawek godzinowych i wynagrodzeń pracowników obowiązuje od 1 […]
Piotr Malepszak odchodzi ze spółki CPK
Piotr Malepszak odchodzi ze spółki CPK – informują przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego. Piotr Malepszak odpowiedzialny był za komponent kolejowy, koordynować miał m.in. budowę „szprych” do megalotniska w Baranowie. Szczegóły odejścia Piotra Malepszaka ze spółki nie są znane. Piotr Malepszak zasiadał w zarządzie CPK od 1 grudnia 2018 r., odpowiadając za część kolejową inwestycji. 21 lutego 2019 r. rada nadzorcza […]