Pesa uzyskała do tej pory 23 homologacje zagraniczne i dostarczyła zagranicznym klientom 253 pociągi oraz 172 tramwaje. Pojazdy Pesa wykorzystują przewoźnicy kolejowi w Niemczech, Włoszech, Czechach, na Litwie, Białorusi i Ukrainie, a tramwajami podróżują mieszkańcy Moskwy, Kijowa, Sofii, rumuńskiego Cluj, węgierskiego Szeged i Kaliningradu. W tej chwili spółka, poza umową z ČD, produkuje elektryczne zespoły trakcyjne dla czeskiego RegioJet, Kolei Dolnośląskich i tramwaje dla Jassy w Rumunii, Sofii, Chorzowa i Torunia.
Powiązane artykuły
Czy projekt KDP w Polsce zrealizują firmy z Korei Południowej?
Pod koniec kwietnia w warszawskim hotelu Hilton odbyło się Polsko-Koreańskie Forum Współpracy Technologicznej dotyczące Kolei Dużych Prędkości. Za organizację tego ważnego spotkania odpowiadają dwie koreańskie spółki: Korea National Railway oraz Dohwa Engineering Co., Ltd. W forum uczestniczyło około 120 osób, a spotkanie to okazało się miejscem wymiany istotnych informacji związanych z transportem pasażerskim realizowanym w […]
Gdańskie dworce PKP zmienią swój wygląd
Powstanie też nowa część tunelu podziemnego, która połączy budynek dworca z istniejącymi przejściami na perony oraz do przystanków tramwajowych. To nie jedyny gdański dworzec, na którym poprawi się komfort pasażerów. Trwa przetarg na opracowanie dokumentacji dla stacji PKP Gdańsk Oliwa. A na jakim etapie jest inwestycja w Gdańsku Wrzeszczu? Jak czytamy na oficjalnej stronie miasta, […]
Wielka Brytania zmniejszy wsparcie finansowe dla kolei
Plany finansowe Wielkiej Brytanii nie przewidują w najbliższych miesiącach finansowania kolei na takim poziomie, na jakim było to czynione w dobie pandemii. Do tej pory utrzymanie transportu szynowego na Wyspach kosztowało podatników 20 mln funtów dziennie. Jak informują brytyjskie media, finanse państwa mogą nie wytrzymać tak dużego, dalszego wspierania kolei. Już na samym początku pandemii, […]