Kierunek: przyszłość
Łódzka Kolej Aglomeracyjna nie zwalnia tempa i cały czas rozwija się dla pasażerów. W planach na najbliższe lata są kolejne inwestycje taborowe, rozwój tras Kolejowej Komunikacji Autobusowej, nowe połączenia kolejowe oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które sprawią, że podróże z ŁKA będą jeszcze bardziej komfortowe.
Już w 2026 roku na tory Województwa Łódzkiego wyjedzie 14 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pociągi Elf-3 produkowane są w bydgoskich zakładach PESA. Nowe trzyczłonowe pojazdy będą osiągać prędkość do 160 km/h i pomieszczą nawet 350 osób, w tym 160 na miejscach siedzących. Pojazdy zostaną wyposażone m.in. w klimatyzację, biletomaty, system informacji pasażerskiej bezpłatne Wi-Fi, miejsca na rowery, gniazdka elektryczne i monitory LCD. Do dyspozycji pasażerów będą specjalne strefy dla rodzin z dziećmi oraz dla osób z niepełnosprawnościami. Nowoczesne jednostki zasilą tabor Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Będą kursować m.in. w powstającym w Łodzi tunelu średnicowym.
To nie koniec dobrych informacji. Województwo Łódzkie we współpracy z ŁKA ogłosiło przetarg na zakup kolejnych 6 pięcioczłonowych pociągów. Każdy z nich będzie mógł pomieścić ponad 500 pasażerów, zostaną wyposażone też w większą przestrzeń do przewożenia rowerów. To kolejna inwestycja w nowoczesny, sprawny i bezpieczny transport w regionie. Nowe pojazdy mają wyjechać na tory najpóźniej do 2029 roku.
Wkrótce o 13 nowych busów powiększy się flota Kolejowej Komunikacji Autobusowej. Dzięki tym zakupom Kolejowa Komunikacja Autobusowa ŁKA będzie dysponowała w sumie 27 busami Mercedes Sprinter i 20 autobusami Solaris Urbino. Ta inwestycja pozwoli obsłużyć kolejne połączenia KKA.
Plany rozwojowe dotyczą również rozbudowy istniejącej infrastruktury kolejowej o nowe zaplecze techniczne. Planowana lokalizacja drugiej bocznicy to zachodnia część Łodzi – tym samym ŁKA będzie mieć dwie bazy do obsługi pojazdów zlokalizowane po obu stronach tunelu średnicowego Łodzi.