Realizujemy obecnie ogromny program inwestycyjny, który oznacza duży skok jakościowy dla pasażerów i konsekwentny rozwój Spółki. Istotny udział w tym mają pozyskiwane przez nas środki z funduszy europejskich, które wykorzystujemy bardzo efektywnie. Z myślą o dalszych inwestycjach na bieżąco monitorujemy możliwości pozyskania dla Spółki kolejnych środków z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF), programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS), a także Krajowego Planu Odbudowy – mówi Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.
Inwestycje nie zwalniają
W ramach kontynuacji strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka zainwestuje 19 mld zł w nowoczesny tabor. Plany obejmują inwestycje w wagony, nowoczesne lokomotywy, elektryczne zespoły trakcyjne, a także piętrowe składy wagonowe typu push-pull. W efekcie flotę przewoźnika zasilą nowe elektryczne pojazdy o znacznie mniejszej emisji CO2, a odpowiednia liczba i jakość taboru dostosowanego do zmodernizowanych linii kolejowych pozwoli na stworzenie spójnej sieci transportowej dla całego kraju. W 2030 roku cały tabor przewoźnika będzie nowy lub zmodernizowany, co zdecydowanie wpłynie na podniesienie poziomu bezpieczeństwa i komfortu podróży.