PKP Intercity chce wzmocnić swoją flotę pojazdów do prowadzenia manewrów ze składami wagonowymi. Przewoźnik ogłosił przetarg na zakup 18 lokomotyw manewrowych.
PKP Intercity przygotowało kolejne wzmocnienie swojego parku taborowego. Tym razem przewoźnik dalekobieżny ogłosił przetarg na zakup 18 lekkich manewrowych lokomotyw spalinowych. PKP IC planuje zrealizować inwestycję z myślą o swoich zakładach w Gdyni, Krakowie, Warszawie i Wrocławiu.
Zgodnie ze specyfikacją, PKP Intercity wymaga, aby dostawa pierwszego pojazdu została zrealizowana w terminie 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Pierwszy pojazd dostarczony zamawiającemu będzie poddany eksploatacji obserwowanej w normalnych warunkach eksploatacyjnych. Eksploatacja obserwowana będzie trwała do pierwszego przeglądu P1.
Każda lokomotywa ma posiadać 2 lub 3 osie, a moc silnika spalinowego ma wynieść co najmniej 300 kW (norma Stage V). PKP Intercity wskazało, że 20 ton ma wynieść maksymalny nacisk osi na tor. Każda z lokomotyw ma rozpędzić się do co najmniej 60 km/h. Minimalna siła pociągowa każdego z pojazdu wyniesie 110 kN. Lokomotywa powinna być zdolna do prowadzenia wagonów o łącznej masie 500 ton na profilu 4 ‰ po torze prosty z prędkością co najmniej 25 km/h. Natomiast już w trakcji podwójnej, lokomotywy powinny być w stanie do prowadzenia wagonów o łącznej masie 700 ton na torze prostym o profilu 10 ‰ z prędkością 20 km/h.
PKP Intercity na oferty czeka do 18 września 2023 roku. Przewoźnik oceni oferty według trzech kryteriów:
- Okres gwarancji jakości i rękojmi na każdą z lokomotyw (ich poszczególne elementy), ich oprogramowanie oraz sporządzoną dokumentację: waga: 15%;
- Współczynnik dostępności wszystkich dostarczonych pojazdów na poziomie co najmniej 90%L waga: 5%;
- Cena: waga 80%.
Przypomnijmy, że w 2021 roku PKP Intercity zakontraktowało dostawę 10 lekkich lokomotyw manewrowych, których produkcją zajęła się czeska firma CZLoko. Kontrakt został zrealizowany pod koniec 2022 roku – więcej informacji.