PKP Intercity sprawdza rynek pod względem możliwości naprawy swoich wagonów. Rozpoznanie rynku dotyczy łącznie około 450 wagonów, które mają przejść przegląd trzeciego poziomu oraz naprawy na 4. poziomie utrzymania.
PKP Intercity na swojej platformie zakupowej zwróciło się z prośbą o udzielenie informacji dotyczącej możliwości wykonania napraw na 4-tym poziomie utrzymania wraz z przeprowadzeniem przeglądów na 3-cim poziomie utrzymania wagonów osobowych. W treści zapytania o informację (RFI), przewoźnik dalekobieżny wskazał, że chce uzyskać informację zwrotną, zawierającą cenę jednostkową wykonania przeglądu P3 oraz naprawy P4 dla poszczególnych jednostek. Dokładniej chodzi o około 110 wagonów 111A, około 160 wagonów 174A oraz około 180 wagonów typu XB.
PKP Intercity wskazało, że przegląd P3 miałby zostać wykonany po osiągnięciu 18 miesięcy eksploatacji wagonu po naprawie P4. Przeprowadzenie napraw będzie rozszerzone o prace dodatkowe zlecone przez zamawiającego. Natomiast jeżeli chodzi o terminy wykonania prac, przewoźnik wstępnie wskazał, że interesowałoby go wykonanie naprawy P4 każdego wagonu w terminie 35 dni kalendarzowych oraz przeglądu P3 w terminie 20 dni.
Warto zaznaczyć, że zapytanie o informację prowadzone jest w celu pozyskania wiedzy o szacunkowych kosztach i czasie realizacji projektu. Ogłoszenie tego postępowania jest dopiero pierwszym krokiem do rozpoczęcia sporego projektu naprawy wagonów, bo przewoźnik skierował się do rynku z prośbą o wycenę przeprowadzenia naprawy łącznie około 450 wagonów.