Rozbudowane lokalne centrum sterowania (LCS) w Lubartowie zapewni bezpieczniejsze i sprawniejsze zarządzanie ruchem kolejowym i umożliwi zwiększenie liczby pociągów.
Dwustumetrowy most nad Wieprzem w Lubartowie to największa i najważniejsza przeprawa kolejowa na odcinku Lubartów – Parczew. Wraz z 14 innymi obiektami inżynieryjnymi po remoncie możliwy będzie przejazd cięższych (o nacisku 221 kN na oś – 22,5 tony) i dłuższych pociągów towarowych.
Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew” to 90 mln zł netto. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.
Na Lubelszczyźnie lepsze podróże i zwiększenie dostępu do kolei zapewniają także wykonane z udziałem środków unijnych projekty na liniach Lublin – Warszawa z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko czy Lublin – Stalowa Wola z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.