PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały porozumienie ws. współpracy przy opracowaniu dokumentacji przedprojektowej nowego, bezkolizyjnego skrzyżowania w Terespolu, na linii kolejowej Warszawa-Terespol i drodze wojewódzkiej nr 698 w stronę Siedlec.
Fot. Rafał Wilgusiak / PKP PLK
– Dzięki takim inwestycjom nadrabiamy kilkudziesięcioletnie zaległości tworzenia nowoczesnej infrastruktury lokalnej. Pod tym względem Lubelszczyzna jest regionem naszej szczególnej uwagi. Lepsze drogi lokalne, autostrady, obwodnice i unowocześniona kolej to wsparcie dla gospodarki, większe szanse na rozwój i nowe miejsca pracy oraz aktywizowanie małych i średnich firm – powiedział Jacek Sasin, wicepremier, minister aktywów państwowych.
Porozumienie, poza PKP PLK podpisali także przedstawiciele Województwa Lubelskiego i Urzędu Miasta w Terespolu.
Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla dwupoziomowego skrzyżowania w Terespolu to pierwszy etap inwestycji, która poprawi bezpieczeństwo na linii kolejowej Warszawa – Terespol i w mieście.
Nowy obiekt zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy w ul. Wojska Polskiego. Inwestycja obejmie budowę bezkolizyjnego skrzyżowania wraz z budową przyległego układu drogowego.
– Cieszę się, że dzięki współpracy PLK z samorządem, Polska Wschodnia cały czas się rozwija. Podpisane dziś porozumienie to pierwszy etap przygotowań do ważnej inwestycji zarówno w ruchu kolejowym, jak i drogowym. Dla pasażerów kolei i użytkowników drogi krajowej łączącej Terespol z Siedlcami oznacza to, że ich podróże już wkrótce staną się jeszcze bezpieczniejsze i bardziej komfortowe – podkreślił Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Wraz z opracowaniem dokumentacji, podane zostaną szacowane koszty inwestycji. Już dziś wiadomo, że będzie to ok. 180 tys. zł. Docelowo PKP PLK ogłoszą przetarg i wyłonią wykonawcę koncepcji.
Koncepcja powinna być gotowa w II kwartale 2021 roku. Zasady współpracy w zakresie realizacji i finansowania kolejnych etapów zostaną określone w odrębnych porozumieniach.
– Chcemy, by kolejowe trasy zapewniały dogodny dostęp do pociągów i podróże w atrakcyjnym czasie. Dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. bardzo ważne jest również bezpieczeństwo na styku dróg i kolei, dlatego włączamy się w takie inicjatywy, jak budowa bezkolizyjnego skrzyżowania w Terespolu. To rozwiązanie korzystne dla kolei, miasta i regionu – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Stacja Terespol – wygodniejsze podróże z nowych peronów
W ramach prac na linii kolejowej E20 Siedlce – Terespol, PLK modernizują m.in. stację Terespol. Od ubiegłego roku podróżni korzystają z nowych peronów z udogodnieniami dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przebudowano przejście podziemne. Lokalne Centrum Sterowania, wyposażone w komputerowe urządzenia zwiększyło bezpieczeństwo w ruchu pociągów. Projekt „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” jest współfinansowany w ramach instrumentu finansowego Łącząc Europę”. Wartość projektu ponad to 540 mln zł, a dofinansowanie z UE to 360 mln zł.
Funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei z Kostrzyna nad Odrą odnaleźli zaginionego nastolatka. Okazało się, że chłopca szuka policja. W poniedziałek 2 stycznia funkcjonariusze SOK, w trakcie patrolu stacji Kostrzyn, zauważyli siedzącego na peronie nr 1 nastolatka. Na widok mundurowych chłopak zaczął się nerwowo zachowywać. Zwrócił on na siebie uwagę Strażników, więc ci postanowili go wylegitymować. – Młodzieniec […]
W latach 1973/74 do Bydgoszczy trafiły wagony przegubowe Konstal 803N na tor 1000mm (odpowiednik normalnotorowej wersji 102Na). Jednym z nich był tramwaj o numerze taborowym 222, zamykający dwie transze dostaw. Pojazdy szybkobieżne 803N charakteryzowały się przede wszystkim odmienną od dotychczasowych wagonów generacji „N” konstrukcją podwozia, sylwetką nadwozia niemal identyczną, jak zastosowana w warszawskich wagonach 13N, […]
Koleje Śląskie wspierają służbę zdrowia w walce z koronawirusem. Dzięki mobilizacji pracowników, udało się wyprodukować kilkaset przyłbic. Teraz trafią one do śląskich szpitali – do Katowic, Zabrza, Sosnowca i Gliwic. Z inicjatywą, by ręcznie montować przyłbice wyszli sami pracownicy KŚ. Kolejne przyłbice są tworzone. Koleje Śląskie przekażą łącznie blisko tysiąc sztuk przyłbic do: Katowickiego Centrum […]