Zgodnie z założeniami Master Planu zmodernizowane zostaną także inne linie w okolicach Warszawy. Planujemy dobudowę dodatkowej pary torów na odcinku Warszawa Rembertów – Sulejówek Miłosna wraz z rozbudową układu torowego na stacji Sulejówek Miłosna. Zasadność dalszej rozbudowy linii do Mińska Mazowieckiego do czterech torów zostanie zweryfikowana w studium wykonalności. Nie zapominamy też o linii do Sochaczewa. Rozważamy tam budowę dwóch dodatkowych torów, ale ostateczna decyzja w tym zakresie będzie zależała od ruchu, jaki będzie odbywał się na planowanej linii do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Te wszystkie inwestycje to zupełnie nowa jakość podróży, którą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wprowadzają na stołeczne tory.
Skąd mogłyby pochodzić środki na realizację tak wielu inwestycji?
Wszystkie projekty są na liście potencjalnych projektów do realizacji w ramach Krajowego Programu Kolejowego na lata 2021 – 2027. Sądzę, że uda nam się pozyskać finansowanie na te inwestycje. Jednak będzie to uzależnione od dostępności środków finansowych z funduszy unijnych, a także decyzji na poziomie rządowym. Liczymy jednak na to, że na tak ważne inwestycje znajdą się środki finansowe, co pozwoli nam nadal korzystnie zmieniać kolej w aglomeracji warszawskiej.