Publikacje Firm Wywiady

Dwufunkcyjne wózki manewrowe ZAGRO E-MAXI – jakie są ich możliwości? [WYWIAD]

Na temat możliwości dwufunkcyjnych (szynowo-drogowych) wózków manewrowych ZAGRO E-MAXI i tego co je wyróżnia, rozmawiamy z Piotrem Mizerackim – Szefem Sprzedaży Działu Przemysłowego w Fire-Max Sp. z o.o.

Dwufunkcyjne wózki manewrowe ZAGRO E-MAXI - jakie są ich możliwości?

Czym są wózki manewrowe ZAGRO E-MAXI?

Rodzina wózków ZAGRO E-MAXI to kilka typów urządzeń przeznaczonych do pracy manewrowej w różnych warunkach. Najmniejszy model E-MAXI S jest w stanie przetaczać pojazdy szynowe o masie do 100 t. Następnie w ofercie znajdują się modele E-MAXI M i L, a także modele E-MAXI XL i XXL. Te ostatnie osiągają możliwości manewrowania składami o masie nawet do 2000 t.

Jak dobrać odpowiedni wózek manewrowy?

Przed wyborem odpowiedniego modelu należy przeanalizować warunki infrastruktury torowej, na której ma docelowo pracować urządzenie. Należy pamiętać, że wartość maksymalnej masy do przetaczania podawana przez producentów tego typu urządzeń dotyczy najczęściej pracy na prostym torze, bez łuków, o nachyleniu 0 ‰. W związku z tym, w celu doboru odpowiedniego urządzenia należy wziąć pod uwagę takie czynniki jak minimalny promień łuku torowiska, maksymalne nachylenie terenu czy pracę na mokrym torze. Dodatkowo należy ustalić maksymalną masę przetaczanego pojazdu szynowego, rodzaj sprzęgu i wysokość sprzęgania. Po zebraniu wszystkich informacji należy dokonać odpowiednich obliczeń w celu doboru odpowiedniego urządzenia manewrowego.

Gdzie i kiedy wykorzystuje się wózki manewrowe?