Projekt „Modernizacja linii kolejowej E-30, na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków, etap IIb” za przeszło 2 mld zł, współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Inwestycja gwarantuje wymagane na międzynarodowych liniach warunki techniczne oraz zapewniła sprawny przejazd pociągów pasażerskich międzynarodowych, dalekobieżnych, regionalnych, aglomeracyjnych oraz składów towarowych.
Powiązane artykuły
Po 13 latach pociągi wracają na linię Mielec – Padew
Na trasę Mielec – Padew wrócą pociągi W Mielcu przy ul. Sienkiewicza bezkolizyjne skrzyżowanie – wiadukt drogowy, zastąpi dwa przejazdy. Zwiększy się bezpieczeństwo w ruchu kolejowym, a także drogowym. Sprawniejsza będzie komunikacja w mieście. Wykonano już m.in. przyczółki wiaduktu i tzw. płytę. Wykonawca montuje stalową konstrukcję. Buduje także rozjazdy z obiektu. Z myślą o pieszych, […]
Przebudowa wiaduktów i mostów w Opolskiem
Podróżni korzystają z nowych dostępnych peronów i krótszych podróży między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem. Widać przebudowę mostów i wiaduktów na odcinku Opole Główne – Opole Zachodnie. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zwiększa możliwości kolei na Opolszczyźnie i na trasach dalekobieżnych.
Powraca moda na kolej
Raport Kolejowy zapytał Włodzimierza Wilkanowicza Prezesa Kolei Wielkopolskich, o park taborowy spółki, rozbudowę zaplecza i plany na przyszłość.