Inwestycje Raport z Polski

PKP PLK zbudują wiadukt kolejowy w Kobyłce

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z wykonawcą wiaduktu kolejowego w Kobyłce, na linii Rail Baltica. Nowe bezkolizyjne skrzyżowanie zapewni bezpieczny i sprawny ruch kolejowy oraz drogowy. Koszt inwestycji to 46 mln zł.

Przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Reczajskiej i Jana Pawła II w Kobyłce (fot. Tomasz Lotowski / PKP PLK)
Przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Reczajskiej i Jana Pawła II w Kobyłce (fot. Tomasz Lotowski / PKP PLK)

W Kobyłce w okolicach ul. Orszagha i ul. Granicznej zostanie wybudowany wiadukt kolejowy (tunel drogowy), który zwiększy bezpieczeństwo ruchu na linii WarszawaBiałystok oraz usprawni ruch drogowy w mieście.

Budowa międzynarodowej linii kolejowej Rail Baltica to jedna z kluczowych inwestycji kolejowych w Polsce. Międzynarodowy projekt wpłynie na rozwój nowoczesnego transportu kolejowego w Polsce oraz lepsze skomunikowanie krajów Europy Wschodniej. Budowane bezpieczne dwupoziomowe skrzyżowania, jak to w Kobyłce, przynoszą korzyści także lokalnym społecznościom. Inwestycje w infrastrukturę sprzyjają rozwojowi lokalnej przedsiębiorczości i zwiększają bezpieczeństwo – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

 

O inwestycji mówił także starosta wołomiński.

Inwestycje kolejowe wspierają rozwój powiatu wołomińskiego. To z jednej strony łatwiejszy dostęp do kolei i ułatwienia w codziennych dojazdach do szkół i pracy, ale też sprawniejszy ruch drogowy poprawiający jakość życia i bezpieczeństwo mieszkańców. Dokładamy starań, aby nasz powiat rozwijał się dynamicznie i jednocześnie w sposób zrównoważony, a dobre połączenia komunikacyjne są w tym przypadku absolutną podstawą – powiedział Adam Lubiak, starosta wołomiński.

 

Nowe obiekty na trasie Rail Baltica poprawiają system komunikacji na styku dróg i torów.

– Konsekwentnie poprawiamy poziom bezpieczeństwa na ważnych międzynarodowych liniach. Równie konsekwentnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykorzystują środki unijne m.in. z instrumentu CEF „Łącząc Europę”, a to pozwala na zwiększenie roli kolei w transporcie na korytarzach o znaczeniu międzynarodowym, krajowym i regionalnym – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Ul. Orszagha zostanie przedłużona i poprowadzona tunelem pod linią kolejową, a następnie do ul. Nadarzyńskiej, czyli drogi wojewódzkiej 634. Powstanie 800 m nowej drogi, po jednym pasie ruchu w każdą stronę oraz chodnik i ścieżka rowerowa. Przebudowane zostaną także odcinki sąsiadujących z tunelem ulic oraz wykonane będą dojazdy. Inwestycja poprawi warunki komunikacji samochodowej – bezkolizyjne skrzyżowanie zastąpi obecny przejazd w ciągu ul. Ręczajskiej i Jana Pawła II, a kierowcy nie będą musieli czekać przed zamkniętymi rogatkami.

Wiadukt kolejowy to nie jedyna inwestycja PLK w Kobyłce. Postępują także prace na budowie wiaduktu drogowego w sąsiedztwie przystanku Kobyłka – Ossów. Wykonawca prowadzi stabilizację pod drogi i buduje podpory obiektu. Wiadukt nad linią kolejową będzie miał 60 m długości i jezdnię o szerokości 7 metrów (po jednym pasie w każdą stronę). Piesi skorzystają z chodnika, a dla rowerzystów przewidziano ścieżkę rowerową. Wykonawca przebuduje także przyległe odcinki ulic, m.in. ul. Jasińskiego.

Dodaj komentarz