Na stacji Mielec trwa budowa nowego peronu i przejścia podziemnego z windami. Prace weszły w kolejny etap. Inwestycja jest częścią rewitalizacji trasy kolejowej Mielec – Dębica, zwiększającej dostępność kolei na Podkarpaciu.
W lutym na stacji rozpoczyna się budowa torów, rozjazdow i urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz obiektów. Przebudowa jednej grupy torów oraz części przejścia podziemnego już się zakończyła.
Na stacji Mielec powstanie peron dwukrawędziowy. Wykonawca wyposaży go w tablice informacyjne oraz systemem oznakowań i ścieżek naprowadzających dla osób niedowidzących. Będą wiaty, ławki oraz funkcjonalne oświetlenie.
Inwestycja poprawi komfort pasażerów, dzięki budowanemu przejściu podziemnemu – zastąpi ono kładkę nad torami i zapewni bezpieczne dojście do pociągów.
Przejście połączy także osiedla położone po obu stronach linii kolejowej i zapewni mieszkańcom swobodną i bezpieczniejszą komunikację w pobliżu torów. Trzy windy ułatwią dostęp do pociągów osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Dostępniejsza kolej – nowe możliwości podróży
PLK prowadzą reaktywację trasy Mielec-Dębica. Efektem prac jest udostępniony dla ruchu towarowego od września ubiegłego roku zmodernizowany odcinek toru Mielec – Kochanówka. Kontynuowana jest wymiana torów między Kochanówką a Dębicą. Roboty obejmują także sieć trakcyjną, przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zaawansowana jest przebudowa peronów na stacjach i przystankach Wojsław, Rzemień, Tuszyma, Dąbie k/Dębicy, Pustków. Wyposażane będą w wiaty i ławki. Będzie zapewnione oświetlenie i czytelne oznakowanie. Gotowe konstrukcje peronów są także w Rzochowie, Kochanówce Pustków i w Pustyni.
W połowie 2021 roku zakończą się zasadnicze prace na trasie Mielec – Dębica. Linia będzie przygotowana do uruchomienia pociągów pasażerskich i towarowych. Dzięki inwestycji, po 12 latach na podkarpacką linię wrócą pociągi pasażerskie. Zwiększą się możliwości podróży regionalnych oraz dalekobieżnych, m.in. na Lubelszczyznę.
Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umowy PLK za 188 mln zł netto, podpisanej w październiku 2018 r. Wykonawca ma jednocześnie zaprojektować inwestycje na trasie Padew – Mielec – Dębica.
Inwestycja „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew – Mielec – Dębica” wpisana jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to ponad 296 mln 717 tys. zł. Unijne dofinansowanie wynos ponad 209 mln 63 tys. zł.