Inwestycje Wydarzenia

Po 25 latach wracają bezpośrednie połączenia z Płocka i Sierpca do Trójmiasta

Wracają bezpośrednie połączenia z Płocka i Sierpca do Trójmiasta. Pociągi wyjadą na trasę po 25 latach przerwy. Nad morze po 12 latach przerwy bezpośrednio dotrą także mieszkańcy Grudziądza i Brodnicy. Wszystko dzięki pracom inwestycyjnym na linii kolejowej Kutno – Płock – Brodnica, w tym na odcinku Sierpc – Brodnica, które kosztowały prawie 75 mln zł.

Fot. Piotr Kwiatkowski / PKP PLK

Z pierwszych bezpośrednich połączeń z Trójmiastem i Katowicami mieszkańcy Sierpca, Rypina, Brodnicy i Grudziądza skorzystają w grudniu.

Z Płocka pociągi już kursują do Katowic, a od grudnia, po 25 latach, przybędzie połączenie do Trójmiasta. Trasą z Sierpca przez Rypin do Brodnicy pociągi pasażerskie jeździły 21 lat temu. Podróżni z Grudziądza i Brodnicy zyskają możliwość podróży pociągami dalekobieżnymi po 12 latach. Uruchomienie połączeń zapewni wykonanie prac na kluczowym 12 km odcinku między Sierpcem a Brodnicą, po którym jeździły tylko pociągi towarowe.

Dzięki inwestycji na linii Sierpc – Brodnica, składy pasażerskie i towarowe będą mogły rozwinąć prędkość do 80 km/h – to czterokrotnie szybciej niż przed modernizacją.

Z Płocka do Gdyni dojechać będzie można w ok. 5 godzin.

O poprawie warunków podróży mówić mogą także kierowcy. W ramach prowadzonych inwestycji wymieniono nawierzchnię na ośmiu przejazdach kolejowo-drogowych, m.in. na ul. Dworcowej w Sierpcu oraz na drodze w kierunku Szczechowa. Wartość remontu na odcinku Sierpc – Brodnica to 15 mln zł ze środków budżetowych.

W latach 2017-2020 PLK przeznaczyły blisko 60 mln zł na prace na odcinku Kutno – Płock. W efekcie wymiany szyn i podkładów prędkość pociągów pasażerskich wzrosła do 100 km/h, co skróciło czas podróży pomiędzy miastami o około 10 minut. Sprawniejsze są także przejazdy składów towarowych z wagonami – cysternami do rafinerii PKN Orlen w Płocku. Łącznie zmodernizowano 21 obiektów inżynieryjnych, w tym 750-metrowy most kolejowy w Płocku, most w Gostyninie i wiadukt w Łącku. Dzięki wymianie nawierzchni na 24 przejazdach kolejowo – drogowych wzrosło bezpieczeństwo na styku dróg i torów.