global Tabor

Pociąg testowy Kijów – Warszawa z kodami QR i polskim oznakowaniem

Pociąg testowy Ukrzaliznytsii relacji Kijów – Warszawa – Kijów otrzymał kody QR i oznakowanie PKP. To kolejny krok w dążeniu Kolei Ukraińskich do uruchomienia bezpośredniego połączenia między stolicą Ukrainy a Polski.

Ukrzaliznytsia przygotowuje się do uruchomienia regularnych, bezpośrednich połączeń na trasie <yoastmark class=

Kilka dni temu informowaliśmy o realizacji przez Ukrzaliznytsię przejazdu testowego na trasie KijówWarszawa. Na stacji granicznej Dorohusk polscy inspektorzy przeprowadzili szczegółowe pomiary wagonów, w celu weryfikacji kompatybilności składu na torach w naszym kraju.

Przypomnijmy:

Strona polska i ukraińska odbyły już szereg negocjacji w sprawie kompatybilności wagonów standardowych Ukrzaliznytsii z modernizowaną polską infrastrukturą. UZ otrzymała aprobaty techniczne Urzędu Transportu Kolejowego. Przeprowadzono także jazdę próbną składu złożonego z wagonów dostosowanych do szerszych torów Ukrainy. Skład z powodzeniem pokonał trasę z Kijowa do Warszawy, z przesiadką na stacji Jagodzin.

Obecnie trasa między stolicami Ukrainy i Polski to najrzadziej eksploatowana linia. Mieszkańcy Ukrainy każdego dnia dopytują jednak o możliwość przejazdu. Aplikacja mobilna UZ rejestruje około 3 tys. zapytań miesięcznie. To 10 razy więcej, niż dostępnych miejsc.

– Liczbę miejsc ogranicza fakt, że dziś polscy przewoźnicy kolejowi dopuszczają na trasie Kijów — Warszawa tylko specjalne „węższe” wagony RIC z 3-osobowymi przedziałami – informuje Ukrzaliznytsia.

 

Jak informuje Ołeksandr Percowski, członek zarządu JSC „Ukrzaliznytsia”, spółka przywróciła do eksploatacji wszystkie wagony, umożliwiające dziś przejazd na linii KijówWarszawa.

Co z bezpośrednim połączeniem Kijów – Warszawa?

Dodaj komentarz