Aktualności Inwestycje

Pociągi jadą nad rzekami

Most nad Pilicą łączy Warszawę z Radomiem

Na Mazowszu zmienia się trasa z Warszawy do Radomia. Nad Pilicą w Warce wybudowany został nowy, 200-metrowy most kolejowy. Do jego powstania wykorzystano 185 ton stali i 750 ton betonu. Trwają przygotowania do układania toru. Po modernizacji, przeprawa kolejowa nad rzeką będzie dwutorowa. Nowe 3-przęsłowe konstrukcje będą dostosowane do przejazdu cięższych składów. Dzięki inwestycji za 19 mln zł, pociągi pojadą szybciej – z prędkością 160 km/h. Prace na trasie WarkaRadom realizuje konsorcjum w składzie: Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o., Track Tec Construction Sp. z o.o., SWIETELSKY Baugesellschaft m.b.H., INFRAKOL Sp. k., LEONHARD WEISS GMBH & CO.KG, „INTOP Warszawa” Sp. z o.o.

Pociągami z Warszawy do Puław nad Wieprzem

Na modernizowanej trasie WarszawaLublin wybudowane zostały dwa bliźniacze mosty na rzece Wieprz. Obiekty o długości 170 m i szerokości 22 m osadzono na wyremontowanych podporach i przebudowanych przyczółkach. Mosty między Dęblinem a Puławami umożliwiają kursowanie ciężkich składów towarowych (o nacisku 221 kN/oś). Do połowy października z konstrukcji korzystały jedynie pociągi towarowe obsługujące m.in. Zakłady Azotowe w Puławach. Obecnie na trasę DęblinPuławy przez nowe mosty na Wieprzu i zmodernizowany tor wróciły pociągi pasażerskie. Przebudowę mostu realizował Mostostal Kraków S.A., a infrastrukturę towarzyszącą wykonał Budimex S.A.

RK

MD

Dodaj komentarz