Usługa asysty dla osób z niepełnosprawnościami i osób o ograniczonej mobilności podczas przemieszczania się po terenie dworca kolejowego, peronów, przejść podziemnych, kładek i innych ciągów komunikacyjnych, jest zapewniona przez obsługę dworca. Asystę związaną z wejściem oraz wyjściem do i z pociągu realizuje drużyna konduktorska danego przewoźnika. Z tytułu rozporządzenia (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, operator połączenia zobowiązany jest do zapewnienia asysty osobie z ograniczoną mobilnością w ciągu 48 godzin od zgłoszenia, stąd rekomenduje się zgłaszanie takiego zapotrzebowania na minimum 2 pełne dni wcześniej.
Powiązane artykuły
Autonomiczne pojazdy kolejowe – perspektywa zastosowania
Raport Kolejowy był patronem konferencji podczas, której debatowano nad perspektywami zastosowania w Polsce kolejowych pojazdów autonomicznych.
„Niezależność energetyczna” tematem TOGETAIR
W świetle polityki energetycznej istotnymi kierunkami będą rozwój technologii jądrowych równolegle ze źródłami odnawialnymi, szczególnie w zakresie morskiej energetyki wiatrowej. – Niemniej jednak z uwagi na obecną sytuację geopolityczną pod znakiem zapytania staje droga, do tej pory w dużej mierze, promowana przez część naszych partnerów w Unii Europejskiej, dotycząca oparcia się w okresie przejściowym o […]
Rzetelna i działająca Informacja dla Podróżnych – System CSDIP – IPI-6
Niezależnie Sat-System aby sprostać wymaganiom rynku rozbudował dział projektowy i produktowy, który zapewnia obsługę projektowania całej teletechniki i systemów informacji podróżnych dla ok. 80 obiektów dworcowych i 160 przystanków i stacji kolejowych w Polsce. Dział produktowy i informatyczny zapewnia właściwe oprogramowania urządzeń, integrację systemów wyświetlaczy CSDIP z systemami audio, czujnikami obecności pociągu, słupkami SOS zgodnych z wymaganiami PKP PLK. Dział produkcji zapewnia autorskie […]